E-Posta İle Ulaş
E-Posta İle Ulaş info@timurdemir.com.tr
Daha çok oku, daha başarılı ol!

Slogan Nedir? Slogan Nasıl Oluşturulur?

Slogan bir şirketin pazarlama stratejinin ve markalaşma sürecinin en önemli parçalarından biridir. Sloganın ne olduğuna dair bazı temel bilgileri ele almak çok değerlidir. Bu yüzden harekete geçmeden önce sloganın ne olduğunu öğrenmeniz gerekmektedir.

Slogan, ürününüzün çekiciliğini özetlemeyi amaçlayan, potansiyel müşteriler için akılda kalıcı kısa bir sözcük dizisidir. Firma logosu ile birlikte müşteriye atılan ilk ve en önemli adım olduğu için bir slogan marka imajınızı yüceltebilir veya bozabilir.

Herhangi bir ürün veya hizmetle ilgili deneyimden önce bile tüketiciye ilk gözüken şey bir slogandır. Unutulmaz bir slogan, markanızın hatırlanmasına ve tanımlanmasına yardımcı olur. Her iyi firma markayı hatırlatmak için çaba gösterir. Bu yüzden birinci sınıf slogan çok önemlidir.

Slogan nedir?

Bir slogan, bir teklifle ilgili kısa ve silinmez bir ifadedir. Slogan her zaman kısa ve net olarak tanımlanırlar. Bunun psikolojik bir gerekçesi vardır. İlk izlenimi oluşturmak 7 saniye sürmektedir. Kısa süreli hafıza sandığınızdan çok daha kısadır. Bu nedenle sloganın kısa ve net olması gerekir.

Slogan silinmez bir cümle gibidir. Bunun nedeni, sloganın akılda kalıcı ve hatırlanabilir olmasıdır. Silinmez unsur, kafiyeli bir şema, mizah veya popüler kültür referansları vb. yoluyla oluşturulabilecektir. Akılda kalıcı olan slogan hayatta kalabilecek tek slogandır.

Son olarak bir slogan temelde teklifinize yönelik bir davettir. Bu nedenle davet, ürününüzü, marka vizyonunuzu veya hizmetinizin faydalarını vb. içermelidir. Bir slogan bağımsız, kısa ve bütünsel bir ifade olmak zorundadır.

Sloganın amacı nedir?

Slogan yalnızca akılda kalıcı bir kelime grubu değildir. Tüketicilerin zihninde ikna edici bir imaj yaratmaya yönelik stratejik bir adımdır. Bir sloganın temel amacı, bir ürünü/hizmeti satmaktır. Bir başka ifadeyle, bir sloganın amacı, bir markanın gölge kimliği olarak hareket etmektir.

Gerçekten başarılı bir slogan, yalnızca markanıza fayda sağlamakla kalmaz; aynı zamanda uzun vadeli bir taahhüt olma özelliğini taşır. İlgili ürün/hizmetin ideallerini özümser ve aynı şeyi müşterilere olduğu kadar çalışanlara da gösterir. Ürününüzün satışını artırmayı hedefler.

Marka sloganı, bir ürün/hizmetin yanı sıra bir dizi ürün ve hizmet için bir kampanyayı tanıtır. Slogan, özellikle fiyatlandırma stratejiniz, hizmetleriniz veya müşterilerin dört gözle bekleyebilecekleri hakkında daha fazla bilgi yoluyla şirketiniz hakkında daha fazla bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Diğer pek çok durumda, slogan daha fazlasını ortaya çıkarabilir. Örneğin, bir teknoloji şirketine ait slogan farklılıkları vurgulayabilir. Bu tür sloganın amacı, şirketi diğerlerinden ayıran ve o markanın faydalarını deneyimlemeye istekli tüketicileri davet eden bir kimlik oluşturmaktır.

Bir sloganın diğer önemli işlevi de markayı müşterilerin zihninde en arzu edilen ve avantajlı şekilde konumlandırmaktır. Bu konumlandırma önemlidir çünkü bir markayı diğerlerinden ayıran en önemli özelliktir. Günümüzde pazarı değiştirenlerin tüketiciler olduğu unutulmamalıdır.

Slogan nasıl oluşturulur?

Artık bir sloganın ne olduğunu ve onun amacını biliyor olmalısınız. Sloganın iklimine alışmış olduğunuza göre uzun ömürlü ve etkili bir slogan oluşturmaya başlayabilirsiniz. Peki, slogan oluşturma teknikleri tam olarak nelerdir? Slogan oluştururken nelere dikkat etmek gerekmektedir?

1. Amacınızı Belirleyin

Birinci adım yaşam amacınızı tanımlamakla ilgili değildir. Bu adım, sloganının amacını belirlemekle ilgilidir. Bunun için kendinize doğru soruları sormanız gerekmektedir. Aşağıdaki sorular size bu konuda yardımcı olacaklardır.

  • Ne satmaya çalışıyorsunuz? Tuvalet malzemeleri, güzellik malzemeleri, yiyecekler vb. gibi somut bir ürün mü? Yazılım, taksi hizmeti, veri vb. soyut bir ürün mü?
  • Amacınız hayır amaçlı bir iş yapmak mı yoksa ticari bir kar gerçekleştirmek mi?
  • Hedef kitleniz tam olarak kim ya da kimler?
  • Yolculuğuna yeni çıkmış bir marka mısınız yoksa köklü bir marka mısınız?

Bu soruları yanıtladıktan sonra yanıtlarınızı gözden geçirin ve ürün/hizmet amacının ne olduğu konusunda bir netlik sağlayın. Yeni bir ürün için yeni bir slogan benimsemek isteyen köklü bir marka veya yolculuğa yeni başlamış bir marka olabilirsiniz. Bunu net olarak belirlemelisiniz.

2. Slogan Türü Seçin

Slogan türleri ile ilgili biraz araştırma yapmaya çalışabilirsiniz. Hangi türe bağlı kalmak istediğinizi belirlemeniz gerekmektedir. Birkaçını karıştırmanız söz konusu olabilir. Ancak beyin fırtınası yaparak seçenekleri daraltabilirsiniz. Şu fikirleri kullanabilirsiniz:

  • Esprili slogan
  • Ciddi slogan
  • Yönlendirici slogan
  • Uyumlu slogan
  • Açıklayıcı slogan
  • İyi niyetli slogan
  • Hüzünlü slogan
  • İlgi çekici slogan
  • Kurgusal slogan

3. İfadeleri Netleştirin

Birinci ve ikinci adımları başarıyla tamamladıktan sonra sloganınız haline gelebilecek bir kelime grubu hakkında adil bir fikriniz olacaktır. Örneğin, ürününüzü bir kalem olarak tanımlamış durumdaysanız ondan kar etmeyi amaçlıyorsunuz demektir.

Hedef kitleniz üniversiteye giden öğrenciler olabilir. Yeni başlayan bir marka olduğunuzu düşünün. Slogan türünüzü yaratıcı, esprili, net ve ilgi çekici olarak tanımlandınız. Artık slogan türünüzü ürününüz ile harmanlayacak yollar düşünebilirsiniz.

4. Kısa, Orijinal ve İnandırıcı Olun

Cümleler oluşturmaya başladıktan sonra sloganın kısa olması gerektiğine dikkat etmek önemlidir. Daha önce belirtildiği gibi, bir ilk izlenim yaratmak 7 saniye sürer. Kısa ifadeler hatırlanması oldukça kolaydır. Dolayısıyla bu yoldan ilerlemeniz gerekir.

Ardından, orijinali korumaya odaklanmalısınız. Çevrenizdeki yüzlerce markadan ve onların sloganlarından etkilenmek doğal bir eğilimdir. Bu etkiye dikkat edin. Sloganınıza gizlice sızmalarına izin vermeyin. Eski ve geleneksel bir slogan her anlamda sizi olumsuz etkileyecektir.

Bir slogan oluştururken sınır yoktur. Ancak bu, slogan oluştururken markanızın yerine getiremeyeceği sözler vermeye çalışmanız anlamına gelmeyecektir. Bu konuda çok dikkatli olmanız gerekmektedir. Yapmanız gereken özgün, orijinal ve inandırıcı bir slogan belirlemektir.

5. Acele Etmeyin

Yeni oluşturduğunuz sloganınız ile reklam vermek sizin için önemli ise acele etmeyin. Yaratıcılık, mizah ve ikna etmenin mükemmel karışımı zaman alıcı bir iştir. Dolayısıyla biraz sabırlı olmanız gerektiğini bilmeniz gerekmektedir.

Aklınıza son gelen slogan en iyi slogan olmayacaktır. Daha iyi bir şey düşünemeyecek olduğunuzdan emin olana dek zihninizi kurcalamaya devam etmelisiniz. Sizi memnun eden müşterilerinizi de memnun edecektir.

Gerekirse slogan bulma çabanızda ara verin ve sloganlarınıza yeni bir gözle bakmayı ihmal etmeyin. Sloganınızın içinde bir duygu uyandırdığından emin olmalısınız. En iyisi olduğuna karar verdiğiniz andan itibaren hayalinizdeki sloganı oluşturmuş olacaksınız.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum.

Yorum Yap