E-Posta İle Ulaş
E-Posta İle Ulaş info@timurdemir.com.tr
Daha çok oku, daha başarılı ol!

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

Trafiğinizi nasıl artıracağınızı biliyor musunuz? Siteniz için daha fazla satış ve gelir sağlayabilecek anahtar kelimeler için daha yüksek sıralamalar elde etmek ister misiniz? Tüm bunları yapabilmek için SEO hakkında bir şeyler bilmek ve bir SEO uzmanı olmak için çaba göstermeniz gerekmektedir.

SEO uzmanlığına sahip olmak, SEO profesyonellerinin tek ayrıcalığı değildir. Kendi başına SEO yapmayı öğrenmek isteyen herkes tarafından yönetilebilecek bir beceridir. SEO ile tam anlamıyla haşır neşir olmadan yani kendinizi SEO uzmanı olarak tanımlamadan önce izlemeniz gereken bazı adımlar vardır.

Arama Motorlarının Çalışma Prensiplerini Öğrenmek

SEO hakkında bir şeyler düşünmeye başlamadan önce yapmanız gereken ilk şey arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamaktır. Birçok insan için, bu zaten bilinen bir şeydir veya bilindiği düşünülen bir şeydir. Ancak temel kavramlarla başlamak ve daha sonra en karmaşık teorilere kadar ilerlemek her zaman iyi bir fikirdir.

Arama motorları karmaşık bilgisayar programlarıdır. Bir kullanıcı olarak yaptığınız şey bir sorgu yazmak ve daha sonra bu sorguya cevap bulmaktır. Ancak arka planda dönen işlemler çok daha karmaşıktır. Çünkü arka tarafta ummalı bir hazırlık çalışması yapılmaktadır.

Tarama

Arama motorları, internet ortamında herkese açık olan bilgileri bulmaktan sorumlu olan web tarayıcıları adı verilen bir dizi bilgisayar programına sahiptirler. Taranacak tüm web sunucularının bir listesi oluşturulur ve ardından tarayıcılar çalışmaya başlarlar.

Her bir siteyi ziyaret ederler ve farklı teknikler kullanarak metin içeriği, resimleri, videoları veya başka bir biçimdeki içerikleri kontrol ederler. Sitenin kaç sayfaya sahip olduğunu bulmaya çalışırlar. Bir siteyi ziyaret ederken aynı zamanda onlarda yer alan bağlantıları takip ederler ve böylece daha fazla sayfa keşfederler.

Bunu sürekli olarak yaparlar. Ayrıca bir sitede yapılan değişiklikleri izlerler. Böylece yeni sayfalar eklendiğinde veya silindiğinde uygun güncelleştirmeleri yaparlar. Bugün internet ortamında 130 trilyondan fazla sayfa olduğunu düşünürseniz yapılacak işin çok fazla olduğunu hemen anlayabilirsiniz.

Dizine Ekleme

Tek başına gezinmek bir arama motoru oluşturmak için yeterli değildir. Tarayıcılar tarafından tanımlanan bilgilerin, son kullanıcıya sunulmadan önce arama motoru algoritmaları tarafından işlenebilmesi için düzenlenmesi, sıralanması ve saklanması gerekir.

Yapılan bu işleme dizine ekleme adı verilir. Arama motorları, bir sayfada bulunan tüm bilgileri dizinlerinde saklamazlar. Bunun yerine arama motorları sayfa başlığı, açıklaması, içerik türü, ilişkili anahtar kelimeler, gelen ve giden bağlantılar gibi parametreleri saklarlar.

Sıralama

Sürecin üçüncü ve son adımı, arama motorlarının arama motoru sonuç sayfasında hangi sayfaların gösterileceğine ve birisi sorgu yazdığında hangi sırayla sunulacağına karar vermektir. Bu arama motoru sıralama algoritmaları kullanılarak elde edilir.

Basit bir ifadeyle, bunlar kullanıcının ne aradığını ve hangi bilgileri döndüreceğini analiz eden bir dizi kurala sahip olan yazılım parçalarıdır. Arama motorlarının sahip olduğu bu kurallar ve kararlar, arama motorlarının dizinlerinde yer alan bilgilere göre netlik kazanır.

Arama Motoru Pazarlamacılığının Temellerini Öğrenmek

SEO konusuna tam olarak dalış yapmadan önce arama motoru pazarlaması ve dijital pazarlama konusunda fikir sahibi olmanız gerekmektedir. Bunlar farklı disiplinler gibi görünebilirler. Ancak SEO her ikisinin de parçasıdır. Bu nedenle her ikisi hakkında da bilgi sahibi olmak gerekir.

İnternet varlığınızı daha güçlü hale getirmek için SEO çalışmalarından neler elde edebileceğinizi göz önünde bulundurmanız gerekir. SEO ile birlikte kullanabileceğiniz diğer araçları bu şekilde keşfedebilirsiniz. Ayrıca genel anlamda arama motoru pazarlamacılığı konusunda bilgi sahibi olmalısınız.

SEO vs. SEM

Organik SEO genellikle uzun süreli sonuçlar için en iyi pazarlama taktiğidir. Hedef anahtar kelimeler için organik sonuçlarda üst sıralarda yer alan siteler, 7/24 ücretsiz trafik, sektörde tanınma ve SEO'nun tüm avantajlarından yararlanabilecektir.

PPC kullanan siteler arama motorlarından hedeflenmiş trafik elde edebilirler. Ancak bunun için ödeme yapmak zorundadırlar. Ücretli kampanyaları durdurduktan sonra trafik ortadan kaybolacaktır. Bu nedenle SEM yerine SEO çalışmalarının tercih edilmesi daha doğrudur.

SEO ve SEM arasındaki bir diğer büyük farklılık, PPC'nin neredeyse anlık sonuç sunmasıdır. SEO ise zaman içerisinde sonuç üretebilen bir yaklaşımdır. Hangisinin iyi olduğu tamamen dijital pazarlama hedeflerinize bağlıdır. Hızlı trafik almak istiyorsanız, SEM ve SEO çalışmalarını birbirine entegre edebilirsiniz.

SEO'nun Gerçek Anlamını Anlamak

SEO sadece anahtar kelimeler ve bağlantılarla ilgili değildir. Bundan çok daha fazlasıdır. SEO'nun gerçek misyonu, kullanıcılara harika bir deneyim sunmak ve onlara tam olarak istediklerini vermektir. Bu nedenle SEO çalışmalarında ihtiyacınız olan kazanımlara doğru şekilde odaklanmanız gerekecektir.

Amacınız sadece daha fazla arama motoru trafiği elde etmek değil aynı zamanda gelen trafiği ziyaretçilere ve müşterilere dönüştürmek olmalıdır. Diğer taraftan, SEO bir dizi alt bileşene sahiptir. Bunlardan kısaca şu şekilde bahsetmek mümkündür: teknik SEO, site içi SEO ve site dışı SEO.

Teknik SEO

Teknik SEO, sitenizi tarama ve dizine ekleme aşaması için optimize etme işlemini ifade eder. Teknik SEO ile arama motorlarının sitenize herhangi bir sorun olmadan erişmesine, arama motorlarının sitenizi taramasına, yorumlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olabilirsiniz.

Bu çalışmalara teknik çalışmalar adı verilmektedir. Çünkü sitenin gerçek içeriği veya site tanıtımıyla ilgisi yoktur. Teknik SEO'nun temel amacı bir sitenin altyapısını optimize etmektir. Bu çalışmaları doğru şekilde yaptığınız zaman sitenizi SEO çalışmaları açısından elverişli hale getirmiş olursunuz.

Site İçi SEO

Site içi SEO, bir web sayfasının yapısını ve içeriğini optimize etme işlemidir. Site içi SEO'nun nihai hedefi arama motorlarının dilinden konuşmak ve arama motoru tarayıcılarının sayfalarınızı daha iyi anlamasını sağlamak ve içeriğini anlamalarına yardımcı olmaktır.

Site içi SEO arama motorlarına içeriğinizi anlatma konusunda çeşitli sinyaller gönderdiği için önemlidir. Dizin oluşturma ve sıralama işlemleri sırasında arama motorları web sayfalarını kullanıcıların arama kutusuna yazdığı anahtar kelimeler ve arama terimleriyle ilişkilendirmeye çalışır. Arama motorlarına sitenizde yer alan site içi SEO ögeleriyle yol göstermiş olursunuz.

Site Dışı SEO

Site dışı SEO, bir sitenin arama motoru sonuç sayfasındaki konumunu iyileştirmek için kullanabileceğiniz teknikleri ifade eder. Birçok kişi, sayfa dışı SEO'yu bağlantı kurma ile ilişkilendirir. Genel olarak, site dışı SEO arama sonuçlarında daha yüksek bir sıralama elde etmek amacıyla çeşitli tanıtım yöntemleriyle ilgilidir.

Arama motoru onlarca yıldır aramayı yapan kişilere en iyi sonuçları döndürmenin bir yolunu bulmaya çalışmaktadır. Bunu başarmak için site içi SEO faktörlerini, diğer bazı kalite faktörlerini ve site dışı SEO faktörlerini dikkate almaktadırlar. Site dışı SEO sitenizin dış dünyadan nasıl göründüğünü belirleyen faktörlerle doludur.

Doğru SEO Kursunu Seçmek

SEO öğrenmeye başladığınız zaman bir şeyi fark edeceksiniz. İnternet ortamında SEO hakkında çok fazla bilgi ve öğrenilecek çok fazla şey var. Bunların hepsi ister istemez bir karmaşıklığın oluşmasına neden olacaktır. Bunu herhangi bir yardım almadan kendi başınıza yapmaya karar verirseniz hep aynı noktada vakit geçirmiş olacaksınız.

Bu nedenle SEO kurslarına göz atmak önemlidir. SEO'yu doğru şekilde öğrenmek istiyorsanız bu kurslara başvurmalısınız. Bu kurslar sayesinde SEO'yu hızlı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Üstelik internet ortamında sürekli arama yapmak zorunda kalmaz ve tüm kaynaklara tek bir noktadan ulaşabilirsiniz.

SEO Değişikliklerine Adapte Olmak

SEO statik bir disiplin değildir. SEO kuralları ve algoritmaları her zaman değişkenlik göstermektedir. Google yalnızca sıralama algoritmaları kapsamında yılda 250'den fazla değişiklik yapmaktadır. İyi SEO uzmanlarının bu değişiklikleri bilmesi ve SEO kampanyalarını buna göre ayarlaması gerekmektedir.

Bu nedenle SEO gelişmelerinden haberdar olmanın bir yolunu bulmak zorundasınız. Gerçekleşen SEO değişiklikleri hakkında bilgi sağladığı kanıtlanmış birkaç SEO haber sitesini takip edebilirsiniz. Böylece ihtiyaç duyduğunuz bilgilere en hızlı ve en iyi şekilde ulaşabilirsiniz.

Doğru SEO Araçlarını Seçmek

Tek başınıza SEO çalışması yapmanız mümkün değildir. İşlenecek çok fazla bilgi vardır. Bu bilgilerden yola çıkarak alınması ve verilmesi gereken çeşitli kararlar bulunmaktadır. Her şeyi elle yapmaya çalışırsanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacak işlere vakit ayıramazsınız.

İşte bu noktada devreye SEO araçları girmektedir. İyi SEO araçlarının maliyetli olduğu doğrudur. Ancak uzun vadede geri dönüşleri çok yüksektir. İyi bir SEO aracı için ödeyeceğiniz ücretten çok daha fazlasını kazanacağınızdan emin olabilirsiniz.

SEO Pratiği Yapmak

SEO teorik bir çalışma değildir. SEO çoğunlukla pratik bir iştir. SEO teorisini incelemek, sonucu sitenize uygulamak ve arama motorlarında erişim alanınızı geliştirmek için yapacağınız işlerin bir listesinin olması gerekmektedir. Burada temel problem her siteye uygun bir formülün olmamasıdır.

Bir başka ifadeyle her site benzersizdir. Bir site için işe yarayan bir şey bir başka site için işe yaramayacaktır. Bu yüzden sadece teorik olmakla kalmayıp aynı zamanda SEO pratiği yapmak da gereklidir. Diğerlerinin SEO kampanyalarıyla nasıl başarılı olduğunu anlamak önemlidir. Ancak onlarla aynı taktiği ve tekniği kullanmak pek mümkün değildir.

Sonuç

Bir site veya online iş ile ilgilisi olan herkes bir SEO uzmanı olmak zorundadır. Pazarlama yöneticileri, geliştiriciler, site yöneticileri, web tasarımcılar, sosyal medya yöneticileri, PPC uzmanları, solo girişimciler ve e-ticaret sitesi sahipleri gibi çok farklı branşlardan insanların SEO bilgisine sahip olması bir gerekliliktir.

Çünkü SEO tüm dijital pazarlama kampanyalarının temelini oluşturmaktadır. SEO ilkeleri sadece arama motorlarında mümkün olan en fazla erişimi size sunmakla ilgili değildir. Aynı zamanda bir siteye daha fazla şekilde yardımcı olabilme potansiyeline sahiptir.

Bir SEO uzmanı olmak kolay değildir ama zor da değildir. Süreç çok fazla okuma, uygulama ve test içerir. Şimdi başlıyorsanız, en iyi yol iyi bir SEO kursu almaktır. Böylece tüm bilgileri tek bir yerde bulabilir, doğru SEO araçlarını kullanabilir ve her şeyden önce SEO bilgilerinizi pratiğe dökebilirsiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir

Yorum Yap