E-Posta İle Ulaş
E-Posta İle Ulaş info@timurdemir.com.tr
Daha çok oku, daha başarılı ol!

Blog Yazısı Uzunluğu Ne Kadar Olmalıdır?

Bir blog yazısının uzunluğu ne kadar olmalıdır? Bu oldukça önemli olan ve sık sık sorulan bir sorudur. Çünkü blog yazarlığına başlayan birisi daha uzun veya daha kısa blog yayınları yazmanın daha iyi olup olmadığından pek emin değildir.

Bu içerikte, ideal blog yayını uzunluğu hakkında bilgiler bulabileceksiniz. Ayrıca, daha fazla okuyucu çekmek adına SEO çalışmalarınızı geliştirebilmeniz, etkileşimi artırabilmeniz ve daha pek çok yapabilmeniz için en ideal uygulamaları takip etmeniz için size yol göstereceğim.

Blog Yazısı İçin İdeal Uzunluk Nedir?

İnsanların dikkat süreleri hiç olmadığı kadar kısadır. Bu yüzden genelde bir ısırık büyüklüğündeki bilgilere odaklanırlar. Ancak bu, blog yazılarınızın kısa olması gerektiği anlamına gelmektedir. Blog yazıları söz konusu olduğunda uzunluk her zaman daha iyidir.

Her ne kadar insanların dikkat süreleri azalsa bile blog yazılarının ortalama kelime sayısı gün geçtikçe artış göstermektedir. Yapılan araştırmalara göre 2014-2018 yılları arasında ortalama blog yazısı uzunluğu 800 kelimeden 1.150 kelimeye çıkmıştır.

Yukarıdaki araştırma IsItWP sitesine aittir. Diğer taraftan Buffer çok daha farklı bir veri ortaya koymaktadır. Buffer'a göre ideal blog yazısı uzunluğu 1.600 kelimedir. Tüm bunlar zaman içerisinde yaşanan gelişimin ne durumda olduğunu göstermektedir.

Ancak bazı kaynaklar iyi bir blog gönderisinin bundan daha uzun olması gerektiğini belirtmektedir. Medium'da yayınlanan bir araştırmaya göre bir içeriğin ortalama 7 dakika okunma süresine sahip olması ideal görülmektedir.

Bununla birlikte HubSpot bu araştırmayı bir adım daha öteye taşımıştır. Belirtilen 7 dakika üzerinde yapılan çalışma ve doğal İngilizce dili doğrultusunda insanların 1 dakikada 300 kelime okuyabildiğini saptamıştır. Dolayısıyla ideal blog yazısı uzunluğu 2.100 kelime olarak saptanmıştır.

Bu farklı araştırmalardan görebileceğiniz gibi ideal blog yazısı uzunluğu değişkenlik göstermektedir. Ancak, hepsinin ortak bir yanı vardır. Hepsi uzun biçimli içeriğin kral olduğu konusunda hemfikirdir.

Aslında günümüzde çoğu blog yazarı 1.000 kelimeden uzun yazılar yazmaktadırlar. Uzun biçimli blog yayınlarının yazılması, kısa olanlardan daha fazla zaman alsa bile daha uzun içerik oluşturmanın büyük faydaları vardır.

Uzun Blog Yazılarının Faydaları Nelerdir?

İlk olarak, daha uzun blog gönderileri okuyucularınıza daha fazla değer katar. Onların tüm sorularını tek bir yerde yanıtlama fırsatı elde edersiniz. Örneğin, bir blog açmak ile ilgili yazıma göz atarsanız bu içeriğin olabildiğince uzun olduğunu ve çeşitli sorulara cevap verdiğini görürsünüz.

Örneğin, ortalama 5.000 kelimeden oluşan bir blog yazısını hayal edin. Bu blog yazısı akıllara gelebilecek hemen hemen pek çok soruya cevap verebilecektir. Diğer taraftan ise aynı içeriğin 800 kelime olduğunu düşünün. Böyle kısa bir mesaj çok sayıda değerli bilginin eksik olması anlamına gelecektir.

Daha uzun blog gönderileri bulunduğunuz sektörde otoritenizi göstermenize yardımcı olur. Yukarıdaki örnek gibi uzun olan blog içerikleri söz konusu olduğunda okuyucular bilgilerimize güvenmeyi tercih ederler. Böylece okuyuculara daha fazla değer sağlamış olursunuz.

Şimdi uzun biçimli blog yazılarının avantajlarına daha derinlemesine olacak şekilde bir göz atalım.

1. Daha Fazla Sayfada Geçirilen Süre

Blog gönderileri ne kadar uzun olursa kullanıcılar sitenizde o kadar uzun süre kalırlar. Ayrıca, sitenizde ne kadar uzun kalırlarsa sitede yer alan diğer içerikleri kontrol etme olasılıkları bir o kadar yüksek olur.

Uzun biçimli içerikler söz konusu olduğunda insanlar ortalama bir sayfadan %40 daha fazla vakit geçirirler. Ayrıca ortalama ziyaretçiden %25 oranında daha fazla sayfaya göz atarlar. Tüm bu veriler Neil Patel'in gerçekleştirmiş olduğu bir araştırmaya aittir.

Ancak blogunuzu ziyaret eden kullanıcıların tamamı sonuç olarak sitenizi terk edeceklerdir. Bundan yararlanmak için çıkış hedefli açılır pencere ekranlarından yararlanabilirsiniz. Böylece bir kullanıcı sitenizden çıkmaya çalıştığında onu tekrar yakalayabilir ve ona değerli bir içerik sunabilirsiniz.

2. Sosyal Medyada Daha Fazla Paylaşım

Araştırmalar uzun biçimli içeriğin sosyal medyadan daha fazla pay aldığını gösterir. QuickSprout tarafından yapılan araştırmaya göre 1.500 kelimenin altında olan yayınlar ortalama 174 tweet ve 59 Facebook beğenisi almışlardır. 1.500 kelimeden fazla olan yayınlar ise ortalama 293 tweet ve 72 Facebook beğenisini almışlardır.

Ayrıca, bir blog yazısı 1.500 kelimeden fazlaysa, ortalama 1.500 kelimenin altındaki bir yayından %68 daha fazla tweet ve %22 daha fazla Facebook beğenisi almaktadır.

Sosyal medyada daha fazla paylaşımla blogunuza daha fazla okuyucu çekebilirsiniz. Uzun biçimli blog gönderileri, arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olurlar.

3. Daha Yüksek Arama Motoru Sıralaması

Sitenize daha fazla okuyucu çekmek için blog yayınlarınızı SEO için optimize etmeniz gerekir. Bu, alakalı anahtar kelimeleri kullanmak, dahili bağlantılar eklemek, okunabilir URL'ler oluşturmak, sitenizin SEO dostu olduğundan emin olmak ve daha fazla çalışmayı gerektiren bir iştir.

Ancak blog yazılarınızın kelime sayısı içeriklerin Google gibi arama motorlarında ne kadar iyi sıralama elde ettiğinde etkilidir. Daha uzun blog yazıları daha iyi sıralama elde etmektedirler. Peki, SEO için bir blog yazısı kaç kelime olmalıdır?

Arama motorunda sıralama elde edecek bir içerik yazmak için en az 300 kelimeye sahip olmalıdır. Ancak uzun yazılar (1000 kelime veya daha fazla) kısa yazılardan daha kolay sıralama elde etmektedirler. Yapılan araştırmalar özellikle 2.000 - 2.500 kelime aralığının en doğru aralık olduğunu göstermektedir.

Uzun biçimli blog yazıları yazmak SEO sıralamanızı yükselterek daha fazla kullanıcının harika içeriklerinizi bulabilmesine yardımcı olabilirsiniz. SEO çalışmalarınızı geliştirmek için daha fazla fırsat elde edebilirsiniz.

Artık uzun biçimli blog yayınlarının katkıları konusunda fikir sahibi durumdasınız. Dolayısıyla uzun biçimli blog yazıları yazmaya başlayabilirsiniz.

Uzun Blog İçerikleri Nasıl Yazılır?

Kısa blog yazıları yazmaya alışkınsanız 1.000 kelimeden fazla olan blog yazıları yazma fikri size korkutucu gelebilecektir. 1.000 kelimelik bir blog yazısı yazmanın ne kadar süreceğini merak ediyor olabilirsiniz. Her şeyin deneyiminize ve hakkında yazdığınız konuya bağlı olduğunu bilmelisiniz.

Yazmaya yeni başlayan biriyseniz ve hakkında yazdığınız konuya aşina değilseniz 1000 kelimelik bir blog yazısı oluşturma 3-4 saat veya daha uzun sürebilir. Ancak, deneyimli bir yazarsanız ve bu konuda uzmansanız 1 saat içinde 1.000'den fazla kelime içeren bir blog yazısı oluşturabilirsiniz.

Daha hızlı bir yazar olmak için aşağıdaki ipuçlarını takip edebilirsiniz:

  • Yazmaya başlamadan önce tüm araştırmalarınızı yapın.
  • Size rehberlik edecek ayrıntılı bir taslak oluşturun.
  • Telefon bildirimlerini kapatarak dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırın.
  • Blog yayınınızı doğrudan WordPress'te yazmak yerine Google Dokümanlar'da yazın.

Ancak unutmayın, her şey kelime sayısına bakmak ve yazınızı mümkün olduğunda hızlı yazmakla ilgili değildir. Bazı diğer faktörleri de ele almak son derece önemlidir.

Okunabilirlik

Blog yazılarınızın kullanıcılar için okunabilir olması gerekir. Ancak blog yayınınız ne kadar uzun olursa okuyucuları etkileşimde tutmak o kadar zor olacaktır. Cümlelerinizi kısa tutarak paragraf başına daha az cümle kullanarak bunu başarabilirsiniz.

Benzersizlik

Blog yayınınız konuyla ilgili diğer tüm yayınlarla aynı bilgilere sahipse, Google'ın bunu ilk sayfada arama yapanlara göstermek için bir nedeni olmayacaktır. Araştırmanızı yapın ve blog yayınınızın benzersiz bir şey sunduğundan emin olun.

Doğruluk

İyi araştırılmış ve doğru yazılar Google tarafından tercih edilirler. Bu tür yazıların diğer bloglardan bağlantı çekme olasılığı daha yüksektir. Blog yayınınız ne kadar fazla bağlantı çekerse, Google sitenizin konuyla ilgili otoritesini o kadar yüksek görecektir.

Tanınabilirlik

Uzun biçimli bir yazınız hiç kimse tarafından görülmezse ortaya koyacağınız emeğin bir anlamı olmayacaktır. Bir blog gönderisinin nasıl tanıtılacağını öğrenmelisiniz. Bu nasıl yazı yazılacağını öğrenmek kadar önemlidir.

Sonuç

Daha uzun blog yazıları yazmak okuyucularınız ve blogunuzun başarısı için faydalıdır. Ancak gerçek kelime sayısını saplantı haline getirmeyin. Blog yazılarını ideal blog yazısı uzunluğuna çekmek için yazının kalitesinden ödün vermeyin.

Sonuçta tüm konular için tek bir mükemmel blog yazısı uzunluğu diye bir şey yoktur. Bunun yerine, hedef kitlenize değerli uzun biçimli içerik sağlamaya odaklanın. Artık bir blog yayınını ne kadar uzun olması gerektiğini bildiğinize göre hemen bugün yazmaya başlayabilirsiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum.

Yorum Yap