Rehber: Domain Authority (Alan Adı Otoritesi) Nedir?

Alan Adı Otorite puanı, SEO dünyasında yeni bir terim değil ancak birçok blog yazarı hala bunun ne olduğunu ve önemini anlayabilmiş değil. Bu detaylı rehber sayesinde Domain Authority (Alan Adı Otoritesi) kavramının ne olduğunu, bunu nasıl kontrol edeceğinizi ve bununla ilgili bilmeniz gereken birkaç terimi daha öğreneceksiniz.

Alan adı otoritesi sitenizin arama motorlarında gösterdiği performansı etkileyebilen en önemli faktörlerden birisidir. Eskiden sitenin değeri PageRank ile özdeşleşmişken artık alan adı otoritesi ve sayfa otoritesi bu konuda önemli kavramlar haline gelmişlerdir. Gerçekten başarılı bir blog adresi oluşturmak istiyorsanız alan adı otoritesi kavramını anlamalı ve önemsemelisiniz.

Domain Authority (Alan Adı Otoritesi) Nedir?

Alan adı otoritesi Moz tarafından oluşturulmuş bir ölçümdür. Bu ölçüm siteye 1-100 arası bir değer biçmektedir. 100 en iyi durumundayken, 1 en kötü durumundadır. Sitenin alan adı otoritesi ne kadar yüksekse arama motorlarında o kadar üstte yer alma şansı vardır. Alan adı otoritesini SEO çalışmalarının bir parçası olarak düşünmek yerine onu rakibiniz ile aranızda bir rekabet ölçüm değeri olarak görmelisiniz. Sitenizin alan adı otorite puanını rakibinizin puanıyla karşılaştırarak hangisinin daha iyi durumda olduğunu ve arama motorlarında hangisinin sıralama açısından daha şanslı olduğunu görebilirsiniz.

Alan adı otoritesi siteye gelen linkler, siteye gelen ana alan adı linkleri, MozTrust, MozRank ve bunun gibi birçok farklı değer olmak üzere 40 sıralama sinyalinden oluşmaktadır. Alan adı otoritesi alan adının tamamını ilgilendirmektedir. Benzer şekilde sayfa otoritesi ise tek bir sayfanın ölçülmesiyle elde edilir.

Alan Adı Otoritesi Nasıl Kontrol Edilir?

Sitenin alan adı otoritesini kontrol etmek için birçok farklı araçtan faydalanabilirsiniz. Bunlardan ilki Moz tarafından sunulan Open Site Explorer aracıdır. Basit bir şekilde alan adı adresinizi veya alt alan adı adresinizi girersiniz ve o size sitenin en son alan adı otorite puanını gösterir.

Eğer tarayıcı olarak Chrome veya Firefox kullanıyorsanız MozBar eklentisini kullanarak sitenin alan adı otoritesini ve sayfa otoritesini kontrol edebilirsiniz.

Yukarıda da dediğim üzere alan adı otoritesi sıralama faktörü yaklaşık olarak 40 veya üzeri sinyalden oluşmaktadır ancak bu noktadan itibaren alan adı otoritesi puanını yükseltebilmek için yapabileceğiniz birkaç şey vardır. İlk olarak MozRank ve MozTrust kavramlarını öğrenerek alan adı otoritesi skorunun nasıl iyileştirileceğini anlamak gerekir.

MozRank Nedir?

MozRank alan adının link profiline göre ölçülmektedir. MozRank siteye dışarıdan gelen linklerle ilgilidir. Niceliğin yanında nitelik de önemli rol oynamaktadır. Sitenize kaliteli sitelerden ne kadar fazla link gelirse sitenizin MozRank değeri o kadar iyi olacaktır. Sitenin MozRank değeri 0-10 arası değişiklik göstermektedir ve 10 en yüksek rakamdır. MozRank için ortalama değer ise 3 olarak belirlenmiştir.

MozTrust Nedir?

MozRank gibi MozTrust değeri de linklerle ilgilidir ancak bu sefer güvenilir bir sitenin sitenize ne kadar yakın olduğu ölçülür. Bunu bir örnekle açıklamak çok daha doğru olacaktır. Bir devlet sitesini veya bir üniversite sitesini düşünün. Bu siteler genellikle güvenilir sitelerdir ve bu sitelere bir link uzaklıkta yer alıyorsanız MozTrust değerine sahip olabilirsiniz. Buradaki bir link uzaklık bir siteden aldığınız link ile ilgilidir. Siz bir siteden link almışsanız ve bu site, bir devlet veya üniversite sitesinden link almışsa bu durumda siz link alınan devlet veya üniversite sitesine bir link uzaktasınız demektir. Kısacası MozTrust, yüksek güvenilirlik değerine sahip sitelere olan mesafeniz ile ilgilidir.

MozTrust değerini etkileyen faktörler:

  • Sitenizden verdiğiniz linkler: Daima kaliteli sitelere link vermeye çalışmalısınız.
  • Alan adı kayıt bilgileri: Alan adı kayıt bilgileriniz oldukça önemlidir. Benzer alan adı kayıt bilgileriyle birden fazla siteye sahipseniz bunların durumu sitenin değerini etkilemektedir.
  • Kullanıcı verileri: Kullanıcıların web üzerinde kurdukları etkileşim ile ilgilidir.
  • Alan adı yaşı: Alan adınız ne kadar yaşlıysa o kadar değerlidir. Alan adınızı sürekli değiştirmeye çalışmayın. Başlangıçtan itibaren aynı alan adını kullanmaya özen gösterin.
Genelde sitelerin MozRank değerleri MozTrust değerlerinden daha yüksek olur. Bunun nedeni MozRank değerinde kolayca manipülasyon uygulanabilir olmasıdır.
 
Alan Adı Otoritesi Nasıl Yükseltilir?
 
Alan adı otoritesini yükselterek arama motorları sonuçlarında yani sıralamalarında üst sıralarda yer alma şansına sahip olursunuz. Alan adı otoritesini Google aramalarında sitenin ne kadar rekabetçi olduğunu belirlemek adına kullanılan bir tür ölçüm olarak düşünebilirsiniz. Sitenin alan adı otoritesi ne kadar yüksekse sıralamadan dışarı itilmesi o kadar zor olacaktır. Benzer şekilde siteniz için link oluştururken alan adı otorite skoru yüksek olan yerlerden link almaya çalışmalısınız.
Bir blog yazarı olarak iki şeyi göz önünde bulundurmanız gerekir:
  • Blog adresinizin alan adı skorunu yükseltmek.
  • Yüksek alan adı skoru değerine sahip blog adreslerinden veya sitelerden link almak.
Alan adı otoritesi ve sayfa otoritesi konusunda maksimum etkiye sahip bazı faktörler vardır. Bu faktörlerin neler olduğunu ele alalım.
Alan adı kullanım süresinin dolması için kalan gün sayısı:
 
Alan adı sıralamanızı etkilemek için yapabileceğiniz en kolay şeydir. Alan adı kullanım süresinin dolması için kalan süre ne kadar fazlaysa bir sitenin arama motorları tarafından güvenilir olma şansı o kadar yüksek olur. Alan adı süresi bir yıl içerisinde dolacaksa bunu en az üç veya dört yıllığına uzatmaya çalışmalısınız. Bu biraz masraflı olabilir ancak uzun vadede daha fazla işinize yarayacaktır.
 
Sitenize daha fazla link alın:
Alan adı otoritesi skorunu etkileyen en büyük faktörlerden birisidir. Olabildiğince fazla backlink kazanmaya çalışın ancak bunu yaparken güvenilir ve kaliteli sitelerden link almaya özen gösterin. Aksi taktirde sonuçlar pozitif değil negatif yönde olacaktır.
 
Link profilini çeşitlendirin:
Birkaç siteden birden fazla link almaya çalışmak yerine link aldığınız kaynakları çeşitlendirmeye çalışın. Ancak alacağınız linklerin kaliteli olmasına ve blog adresiniz veya siteniz ile ilgili yerlerden olmasına dikkat edin.
 
Site için link yapısı:
Bu kontrol edebileceğiniz en önemli faktörlerden birisidir. Wikipedia sitesine göz attığınız zaman onların dahili link yapılarının ne kadar güçlü olduğunu görebilirsiniz. Yazılarınızda önceden yazmış olduğunuz diğer 2-3 yazıya link vermeye çalışın. Yeni bir yazı paylaşmadan önce eski yazıya link vermeye çalışın. Bu sayede link akışının yeniden eskiye doğru gitmesini sağlayabilirsiniz.
 
Kötü linkleri kaldırın:
Yeni linkler kazanmaya çalışırken aynı zamanda eski olan ancak kötü olabilecek linkleri kontrol edin. Bunun için bir çeşit backlink kontrol aracı kullanabilirsiniz ve anlık olarak sitenize gelen backlinkleri kontrol edebilirsiniz. Kötü olan linkleri tespit edip Google Disavow aracını kullanarak bunların siteniz ile olan bağlantısını kesebilirsiniz.
 
Google Disavow aracının kullanımı için Google Disavow Link Aracı Kullanımı başlıklı yazımı inceleyebilirsiniz.
 
Belirlediğiniz niş içerisinde otorite sahibi bir kaynak olun:
Yazıların nitelikleri yazıların sayılarından daha önemlidir. Bir hafta içerisinde 2-3 kaliteli yazı yayınlamak her gün yayınlanacak orta düzeyde veya düşük düzeyde içeriklerden daha iyi olacaktır. Yüksek kaliteli içerikler yayınlamaya çalıştıkça belirlediğiniz niş içerisinde daha fazla otoriteye sahip olursunuz. Okuyucularınız size daha fazla güvenilirler ve bu doğrudan kullanıcı deneyimine ve bununla birlikte arama motoru sıralamasına yansır. Google'ı ne kadar fazla memnun ederseniz alan adı otorite puanınız o kadar yüksek olacaktır.
 
Site içi SEO:
Sitenizin arama motoru optimizasyon çalışmalarının yapıldığından emin olun. Arama motorları sitenizi ne kadar hızlı tararsa ve kullanıcılar site içerisinde ne kadar rahat dolaşırsa sizin için çok daha iyi olacaktır. Site içi SEO için öncelikli olarak aşağıdaki unsurlara dikkat edebilirsiniz:
  • Mutlaka bir site haritasına sahip olun.
  • Anasayfanın Meta başlığına ve açıklamasına sahip olduğundan emin olun.
  • Blog yazılarında doğru başlık hiyerarşisini kullanmaya çalışın.
Sitenizin hızlı yüklenmesini sağlayın:
Site içi SEO kadar sitenin hızlı yüklenmesi de önemli bir unsurdur. Hatta Google bu unsuru sıralama faktörleri içerisinde gördüğünü resmi olarak belirtmiştir. Pingdom gibi siteleri kullanarak sitenizin hızını kontrol edebilirsiniz. Siteniz 3 saniye içerisinde yüklenmiyorsa bu durumda sitenizi gözden geçirmeyi düşünebilirsiniz. Bir WordPress sitesi için aşağıdaki kontrolleri gerçekleştirebilirsiniz:
  • Güvenilir ve hızlı bir sunucu firmasını kullanın.
  • Resimleri yüklemeden önce sıkıştırın ve optimize edin.
  • Super Cache, WP Rocket veya W3 Total Cache gibi önbellek eklentileri kullanın.
  • İçeriğinizi sunmak için bir CDN hizmeti kullanmayı deneyin.
Sosyal medya pazarlama ve markalaşma:
İçeriğin sıralaması için sosyal medya önemli bir role sahiptir. Alan adı otoritesi için etkisi pek bilinmese bile Google arama motoru algoritması için önemli olduğu bilinmektedir. Blog adresinizin veya markanızın tüm önemli sosyal medya platformlarında etkin olmasını sağlayın.
Bunların en başında Facebook, Google+ ve Twitter gelmektedir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yapılmış Yorumlar (1)

17 Mayıs 2020, 17:17

Teşekkürler Timur bey oldukça kapsamlı bir biçimde anlatmışsınız

Yorum Yap