Hemen Çıkma Oranı Nedir? Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Her gün ama her gün internet pazarlamacıları sitelerinin hemen çıkma oranını düşürmenin yollarını araştırırlar. Ancak maalesef çoğu hala tam olarak nasıl olduğunu bulabilmiş değildir.

Tıpkı sizin gibi hemen çıkma oranını düşürmek için neler yapılacağını araştırmaya başladım. Doğru numaralarla bu önemli ölçümü kendi lehime çevirmek için yapmam gerekenleri not ettim. Sıkıcı süren araştırma sürecinin ardından nihayet bir şeyler öğrenme şansı elde ettim. Burada benimle benzer numaraları kullanarak hemen çıkma oranınızı nasıl düşüreceğinizi öğrenebileceksiniz.

İlk olarak hemen çıkma oranının ne olduğuna bakalım. Google'a göre bunun anlamı şu şekildedir: "Hemen çıkma oranı, tek sayfalık oturumların toplam oturum sayısına bölünmesi yoluyla hesaplanır veya sitenizde kullanıcıların tek bir sayfayı görüntülediği ve Analytics sunucusunda tek bir isteği tetiklediği tüm oturumların yüzdesidir."

Google'dan gelen bu mükemmel tanımı göz önüne alarak sitenizin hemen çıkma oranının %80'e veya daha yükseğe ulaştığını öğrendiğiniz anda sitenizi ciddi bir şekilde ele almanız gerektiğini bilirsiniz.

Bunun anlamı insanların paylaştığınız şeyi ilginç, anlaşılır ve yararlı bulması ve kesinlikle harekete geçmeye istekli olmalarıdır. Hemen çıkma oranlarının bu kadar yüksek olmasına neden olan durumun ne olduğuna şöyle bir göz atabilirsiniz:

  1. Sayfa Yükleme Süresinin Yavaş Olması - Sayfanızın tamamen yüklenmeyi reddettiği anda kullanıcılar sitenizi terk ederler. Sizinle aynı konular hakkında yazan çok sayıda başka yararlı site vardır. Bunların siteleri hızlıysa potansiyel trafiği onlara kaptırmış olursunuz. Hedef kitlenizin rakipleriniz tarafından alınmasını istemiyorsan iyi, güvenilir ve hızlı bir hosting yatırımı yaptığınızdan emin olmalısınız.
  2. Çok Fazla Rahatsız Edici Reklam - Bazı insanlar çevrimiçi ortamda para kazanmak için buradalar. Ancak kitlenizi rahatsız eden konular çok büyük bir problem durumundadır. Okuyucular çok daha fazla reklam gördükleri zaman sinirlenirler.
  3. Açılır Pencereler - Sizi bilmiyorum ama ben açılır pencerelerden nefret ediyorum. Özellikle zamanımı ayırdığım yayınla ilgili olmayanlardan hiç hoşlanmıyorum. Bu açılır pencerelerle karşılaştığımda hemen kapatma tuşunu kullanıyorum. Açılır pencereleri etkinleştirmek istiyorsanız faydalı ve alakalı olduklarından emin olmalısınız.
  4. Yararsız İçerik - Maalesef pek çok internet pazarlamacısı kaliteli ve yararlı içerik yazma işinde oldukça başarısızdır. Yaptıkları şey diğer sitelerde zaten paylaşılmış olan içeriği toplamaktır. Bunu yaptıkları zaman içerikte yer alan en değerli kısımları çöpe atarlar. Böylece kullanıcıya yarım denilebilecek bir içerik sunarlar.

Artık aklında ne olduğunu biliyorum. Sitenizin hemen çıkma oranını nasıl kolayca azaltacağınızı düşünüyorsunuz. Bu doğruysa kendinizi şanslı hissedebilirsiniz. Çünkü hemen çıkma oranını düzeltmek için çeşitli önerilerle karşılaşacaksınız. Ancak sitenizin hemen çıkma oranını azaltmaya koyulmadan önce Google Analytics verilerinizi gözden geçirmelisiniz: Hemen çıkma oranınız %65'in altındaysa iyi durumdasınız demektir. %65-%80 arasında ise endişelenmeli ve %80 veya üstünde ise bu adımları hemen uygulamalısınız.

1. Okunabilirliği Geliştirin

Bu haber biraz canınızı sıkacaktır ancak inanın buna dikkat etmek zorundasınız. Hemen çıkma oranınız yüksek sitenizin içeriği muhtemelen kullanıcının gözünde huzursuz görünüyor demektir. Sanırım okuyucuların dikkatini çekmek için yazmıyorsun. Eğer bu varsayım doğruysa okuyucularınızın iyiliği için taranabilir ve göz alıcı içerikler oluşturmaya çalışmalısınız.

İnsanlar iyi biçimlendirilmemiş uzun yazılar okumaktan pek hoşlanmazlar. Ortalama bir internet kullanıcısı bir yayını taramak ister. Çok fazla karışık metin okumak istemezler. Bu nedenle, en iyi seçenek ilginize göre içerikleri okuyucularınızın istediği şekilde biçimlendirmektir. İşe paragrafları ve cümleleri kısa tutmaktan başlayabilirsiniz.

2. Göz Alıcı İnfografik Oluşturmaya Çalışın

İnfografikler içeriği görsel hale getirmek ve okuyucuları gerçek zamanlı olarak çekmek için mükemmel bir yoldur. Bir infografik bilgi veya verileri temsil etmek için kullanılan görsel bir görüntüdür. Google'a göre iyi bir infografik 1000 kelimeye bedeldir.

Her gün okuduğunuzun en iyi sitelere bakın. Neden onları okuduğunuzu bir düşünün. Muhtemelen ilgi çekiyorlar ve standart metin içeriğinden videolara, podcast içeriklerine ve infografik içeriklerine kadar her türlü farklı içeriğe sahiptirler.

İnfografik bir okuyucunun hızlı bir şekilde ilişki kurabileceği bir düşünceyi ifade etmek için ilgili resimlerle desteklenmiş kısa metinlerin bir birleşimidir. Son derece hızlı tüketilen bu içerikler blog yazılarına kıyasla çok daha fazla ilgi çekerler.

İnternet pazarlamacılarının %80'inden fazlası hedef kitleye ulaşma ve istenen eylemleri gerçekleştirmelerini sağla konusunda etkileşimli bir yol olarak infografikleri kullanmaktadırlar. Bu, bu teknikten faydalı bir sonuç alma şansınızın oldukça zayıf olduğu anlamına gelir. Ancak, harika bir hikaye anlatabilmeniz ve okuyucuları meşgul edebilmeniz durumunda bu gerçeği çabucak çözersiniz. Doğru olanı yaparsan yüksek hemen çıkma oranına veda edeceğinden emin olabilirsiniz.

3. Video İçerikleri Kullanın

Video içerikleri kullanmak demek eğitici, öğretici ve ilham verici videolar oluşturarak hedef kitleye ulaşmak demektir. Sitenizin yüksek hemen çıkma oranı hakkında çeşitli endişelere sahipseniz ve bunu çözmek istiyorsanız hedef kitlenize değer katmanıza yardımcı olacak video içerikler oluşturmalısınız.

Bu yolla sitenizin görünürlüğünü yükseltecek ve aynı zamanda hedef kitlenizin sitenizde daha fazla vakit geçirmesine yardımcı olacaksınız. Size ait olan içerikleri tüketirken aynı zamanda videolara göz atacaklardır. Bu esnada onlara gösterdiğiniz reklamlarla gelir kaynağınızı yükseltmiş olacaksınız.

Artık video kaydı yapmak çok zor bir şey değildir. Telefonunuzun kamerası sayesinde dilediğiniz bilgiyi kolayca paylaşabilirsiniz. Videoları basit, anlaşılır ve açık bir şekilde kaydetmeniz durumunda hedef kitlenize aradıklarını bulma şansı tanımış olursunuz.

4. İçerik Biçimini Yeni Seviyeye Taşıyın

Doğru bir şekilde biçimlendirilmiş olan içerik hedeflediğiniz kitleden her zaman bir fazlasını alabilmenize yardımcı olur. İçerikleri doğru şekilde biçimlendirmeyi başarırsanız onları daha okunabilir hale getirebilir ve aynı zamanda tam anlamıyla tüketilmelerini sağlayabilirsiniz.

Genel olarak madde işaretlerinden yararlanmayı düşünebilirsiniz. Böylece içeriği tarayan kullanıcılara takip edecekleri kolay bir yol tanımış olursunuz. Benzer şekilde çeşitli görseller kullanarak içeriği zenginleştirme yoluna gidebilirsiniz. Bu görseller okuyucuların site içeriğine bağlı kalmasını sağlayacaktır.

5. İçerikleri Paylaşılabilir Yapın

İnternet kullanıcıları içerikleri paylaşmaktan son derece hoşlanırlar. Twitter ve Facebook gibi adreslerde size ait içerikleri görebilirseniz bu doğru bir şeyler yaptığınız anlamına gelir. İnsanlar her zaman ilgi çekici içerikleri tüketme ve daha sonradan paylaşma yoluna giderler. Onlara bu konuda çeşitli kolaylıklar sağlayabilirsiniz.

Bunu doğru bir şekilde yapabildiğiniz zaman Twitter takipçi sayınızı yükseltebilecek, iyi bir pazarlamacı olabilecek ve aynı zamanda sitenize gelen okuyucuların içeriklerden ekstra verim almasını sağlayarak sitenizi başarıya ulaştıracaksınız.

6. Görselleri Kullanın

Blog kitlenizin paylaşım yapmasını, içeriklerin tüketilmesini ve sitenizin hemen çıkma oranının düşmesini sağlamak istiyorsanız metinlere yardımcı olacak birçok çarpıcı resim kullanmayı düşünmeniz gerekir. Kendi alanınızda yer alan siteleri kontrol ederseniz genellikle kullanıcılarla etkileşim kurmaya çalışırken görsellerden yararlandıklarını görürsünüz.

Aynı sonucu elde edebilmek için site içeriklerinin ön plana çıkmasını sağlamak adına etkileyici görüntüler kullanmalısınız. Görsel aramaya vakit ayırmalısınız. Oluşturduğunuz içerikle en iyi uyumu yakalayan görselleri bulup sitenizde kullanma yoluna gitmelisiniz. Bu sayede sitenizin hemen çıkma oranını düşürebilirsiniz.

7. Uzun ve Bilgilendirici İçerikler Yazın

Google uzun yazılara bayılır. İçerikler değerlendirilirken genellikle göz önünde bulundurulan en önemli değerlerden birisi içeriğin uzunluğudur. Kaliteli görseller, videolar ve testler ile desteklenmiş olan içeriklerin arama motorunda daha iyi sıralama elde ettiğini görmek mümkündür. Bunun için aşağıdaki kuralları takip edebilirsiniz:

  • Okuyabileceğiniz türde içerikler oluşturmalısınız.
  • Gerçek değer katan uygulanabilir ipuçları sunmalısınız.
  • İçeriği en az 1.200 kelime olacak şekilde hazırlamalısınız.
  • Teknolojik bir konuda konuşuyorsanız nasıl yaptığını değil ne yaptığını söylemelisiniz.
  • Bir hikaye anlatmalısınız.
  • Satış yapmaya çalışmamalısınız.
  • Çeşitli sırlara ve gizli bilgilere yer vermelisiniz.
  • Görselleri kullanmalı ve site tasarımını uyumlu hale getirmelisiniz.
  • Hızlı sonuç almayı beklememelisiniz.

Elbette uzun yazıların herkes için işe yaramasını beklememelisiniz. Bazen daha uzununu veya daha kısasını yapmak gerekebilir. Yazınızı tam anlamıyla bilgilendirici, eğitici ve eğlendirici hale getirebilirsiniz kendi alanınızda iyi bir siteye sahip olabilirsiniz.

Oluşturduğunuz içerikler sayesinde sitenizin hemen çıkma oranını önemli ölçüde düşürebilirsiniz. Size yardımcı olması açısından her yazının sonunda okuyuculara sorular sorabilir ve yorum yapmalarını teşvik edebilirsiniz. Bana güvenin, bu sayede çok fazla etkileşim alacaksınız ve hemen çıkma oranını önemli ölçüde düşürmüş olacaksınız.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap