Google Bilgi Grafiği Ve SEO Çalışmalarında Kullanımı

Google Bilgi Grafiği, Google Haritalarla birlikte sitenizin trafiğine ortak olabilecek bir hizmettir. Bu hizmetten en uygun şekilde faydalanmaya çalışmanız Google'ın sitenizin trafik değerlerine "ortak olmasına" seyirci kalmadığınız anlamına gelecektir.

google bilgi grafigi

Google Bilgi Grafiği, Semantik Web'in gelişimiyle ilgili bir tür teoridir. Arama motorları sorgu için girilen kelimeleri olduğu gibi almak yerine, ilgili kelimenin yanında kullanılan diğer kelimeleri hesaba katarak değerlendirmeye alıp sonuçlar getirmesini sağlamaktadır.

Her kelimenin birden fazla anlamı bulunmaktadır. Arama motorları her kelimenin anlamına karar verebilecek kadar gelişmiş değildir. Bir arama için arama çubuğuna beş veya üzeri kelime girerek arama yapmanız durumunda karşınıza çıkan sonuçlardan bir veya iki tanesi mutlaka aradığınız konuyla ilgisiz sonuçlar olabilecektir. Eğer kullandığınız kelimelerin birden fazla anlamı varsa, bu durumda karşınıza çıkan sonuçlar çok daha karmaşık olabilir.

Google Bilgi Grafiği, kelimeleri kullanılan diğer kelimelerle birlikte ele alarak yorumlama yoluna gittiği ve buna uygun olarak sonuçlar sunduğu bir teoridir. Bazı insanlar Google'ın insanların neleri aradıklarını öğrenmek istediklerini ifade etmektedir ama Google Bilgi Grafiği öğrenmeyle ilgili bir şey değildir. Programın sürekli olarak güncellenmesi gerekmektedir. Bununla birlikte program, arama kutucuğuna girilen kelimeleri başka cümlelerle eşleştirmekten çok daha farklı işlevlere sahiptir.

Google'ın Tavsiyeleri SEO Açısından Değerli

Google'ın yapılan aramalara alternatif tavsiyeler sunması bu programa hali hazırda birçok kelime ve cümlenin girildiğini belli etmektedir. Buradan yola çıkarak dile getirmek gerekirse programın semantik çalışmalarla eşleştirilmesi ve uyumlu hale getirilmesi çok zor değildir. Alternatif sonuçlar kelimelerin farklı anlamlara gelen hallerinden meydana gelebileceği gibi yapılan aramalardan daha kaliteli sonuçlar sunan alternatif aramalar anlamına da gelebilmektedir.

Google'ın sunduğu tavsiyeler insanların neler aradığını gösterdiği için site yöneticileri bunlardan faydalanarak strateji geliştirme yoluna gidebilirler. Bu açıdan bakılacak olursa bu tavsiyeler SEO açısından oldukça değerlidir çünkü alternatif sözcükler, anahtar kelimeler veya kelime öbekleri bu yolla tespit edilebilmektedir.

Google Bilgi Grafiği, Google'ın sunduğu tavsiyeleri daha güçlü hale getirmektedir. SEO açısından bir şeyleri kullanmak istiyorsanız bu Google Bilgi Grafiği olmamalıdır. Eğer Google Bilgi Grafiği işini çok iyi yaparsa sahip olduğunuz trafik değerlerinde bir miktar düşüş yaşayabilirsiniz ama hedeflenmiş trafik değerlerinizde önemli artışlar meydana gelir. Bu noktadan yola çıkarak, Google Analytics hesabınızı daha yakından takip etmeniz gerektiğini tavsiye etmekteyim.

Gerçek anlamda anahtar kelime araştırması yapmak istiyorsanız ve Google'ın sunduğu anahtar kelime tavsiyelerini göz önünde bulundurmak istiyorsanız bunları sitenizin verileriyle uyumlu bir şekilde gerçekleştirmelisiniz. Önceliğiniz mutlaka sitenizin aldığı trafiğe ve bu trafiğin geliş nedeni olan anahtar kelimelere odaklanmak olmalıdır. Bunun yanında hedefleme alanınızı uzun kuyruklu kelimelerden seçmeniz çok daha güçlü stratejiler oluşturmanızı sağlayacaktır.

Sizi bilgi grafiğini daha iyi anlayabileceğiniz aşağıdaki video ile baş başa bırakıyorum.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap