2015 Yılında Blogunuza Daha Fazla Trafik Sağlayın

Her birimiz sitelerimizin daha fazla trafik almasını isteriz. Bu konuda çok farklı trafik kaynakları olsa bile Google gibi arama motorları hepimiz için önemli bir trafik kaynağıdır.

İyi bir arama motoru optimizasyonu yapmak istiyorsanız uyum, karar ve doğru araçlar kombinasyonunu sağlamalısınız. Yani yaptığınız her çalışma sizi sonuca götürmeyebilir hatta siteniz için olumsuz sonuçlar doğurabilir.

2014 'ün son Aralık ayı içerisindeyiz. Trafiğinden memnun olanlar ama neden daha fazlası olmasın diyen ve trafik akışında istediği verimi bir türlü alamayan blog sahipleri için 2015 yılında ne gibi yollar izlemeleri gerektiğini araştırmalarım doğrultusunda anlatmaya çalışacağım.

Daha Fazla Trafik Almak İçin Neler Yapmalıyız?

SEO Konusunda Nasıl Bir Yol İzlemeniz Gerektiğine Karar Verin ve Süreklilik Sağlayın

SEO konusunda yapacağınız çalışmalarda sabit taktiklerle ilerlemeniz pek mümkün değildir. Stratejiniz süreklilik sunmalı ve aynı sürekliliği anahtar kelime araştırması için de göz önünde bulundurmalısınız.

Herhangi bir arama motoru optimizasyonu çalışmasına başlamadan önce hedeflediğiniz anahtar kelimeleri tanımlamalısınız. İstediğiniz anahtar kelimeleri bulmak ve bu konuda bir öneri listesi oluşturmak için çeşitli araçlardan faydalanabilirsiniz. Bu sistematik adımı attıktan sonra bunları içeriğe dönüştürmeli ve doğal bir görünüm kazandırmalısınız.

Anahtar kelime analizi için Google AdWords Anahtar Kelime Aracını kullanabilirsiniz. Aşağıdaki makaleden detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

daha fazla trafik

Anahtar Kelimeleri Çapa Metni Olarak Kullanmayın

Daha önce çapa metinleri için “buraya tıklayın” şeklinde sözcük öbeklerini tercih etmekteydik. Ancak farklı sitelerde yer alan linklerin Google tarafından anlaşılması için bunlar ideal olandan uzak tercihler durumunda olmuştur. Eski SEO taktikleri ise çapa metinlerinde anahtar kelimelerin kullanılmasını öngörmekteydi.

Bu yaklaşım artık işe yaramamaktadır çünkü Google bunları gereksiz yaklaşımlar olarak nitelendirmektedir. Bu kullanacağınız çapa metinlerinin uygun olmadığı anlamına gelmemektedir. Sadece çapa metinleri konusunda biraz daha dikkatli olmalı, çeşitlilik sunmalı ve doğallık kazandırmalısınız.

Hummingbird Güncellemesini Anlayın

Google her yeni algoritma çıkardığında internet pazarlamacıları ve SEO toplulukları gelen değişiklikleri anlamaya ve incelemeye başlayarak en iyi taktikleri uygulamaya çalışırlar. Google’ın Hummingbird algoritması üzerinden ise alınması gereken birçok ders vardır.

Anahtar kelime stratejiniz konusunda artık daha dikkatli olmalısınız çünkü insanlar artık Google’a daha gerçekçi sorular sormaktadır. Google aynı şekilde daha uygun cevaplar sunmayı hedeflemektedir.

Hummingbird ile birkaç şeyi daha aklınızda bulundurmanız gerekir. Artık uzun kuyruklu anahtar kelimeleri daha fazla dikkate almalı ve aynı anlama gelecek sözcükleri göz önünde bulundurmalısınız. Rakipleriniz sizden bahsettiği zaman artık Google sizi daha uygun bir yer olarak tanımlamaktadır.

Yarım Soruları Hesaba Katın

Google’da bir şeyler araştırmak için sorunuzu yazmaya başladığınız zaman Google’ın bunu otomatik olarak tamamlayabildiğini artık hepiniz fark etmiş olmalısınız. Bunların bir bölümü kendi arama geçmişiniz ile ilgilidir ve bir bölümü diğer Google kullanıcılarının yaptığı aramalardan oluşur. Google aramanın sonunu otomatik olarak doldurarak size bir takım anahtar kelimeler hakkında fikirler verebilir.

Mevcut Arama Sorgularını Kontrol Edin

Bazı zamanlarda en iyi kaynak burnunuzun ucunda yer alır. SEO kampanyanız için bulmak istediğiniz anahtar kelimeler konusunda çeşitlilik istiyorsanız bu durumda atacağınız ideal bir adım vardır. Google Analytics hesabınıza gidin ve sitenize gelen ziyaretçilerin arama sorgularını inceleyin.

Bu size çok daha iyi fırsatlar sunabilir. Bir kişi çok daha arka planlarda kalmanıza rağmen arama motoru sonuçlarına tıklayarak sitenize geliyor ise sıralamanızı geliştirdiğiniz zaman alacağınız sonuçları bir düşünün.

İlginizi Çekebilecek Başka Bir Yazı:

 

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yapılmış Yorumlar (2)

Selahattin
17 Mayıs 2020, 17:17

Yazınız bütün olarak incelemeye ve uygulamaya değer. En çok sevdiğim kısım ise Sonda yer alan Google Analytics den bahsettiğiniz bölüm. Blogger mutlaka analist yeteneğini kullanmalı. Google Analytics ve Google aramalarda yarım kalan cümleleri tamamlamayı her zaman uygularım. Eline sağlık.

17 Mayıs 2020, 17:17

Yorumunuz için teşekkür ederim Selahattin Bey. Yorumunuzda ufak bir düzenlemeye gittim sizde sebebini tahmin ediyorsunuzdur. İlginiz için teşekkürler.

Yorum Yap