En Basit Anahtar Kelime Yerleştirme Stratejisi
Bugün aldığım karar ile SEO uzmanlarının yaptığı ama aslında herkes tarafından yapılabilecek basit bir stratejiyi paylaşacağım. Bu stratejinin asıl adı 5 adımda anahtar kelime yerleştirme stratejisidir. Bu anahtar kelime stratejisini uygulamak için SEO uzmanı olmanıza gerek yoktur. Bu stratejiyi uyguladıktan sonra arama motoru sıralamanızı kendiliğinizden yükseltebilirsiniz. Yapmanız gereken istediğiniz anahtar kelimeleri sayfanızda doğru yerlere yerleştirmektir.
Sitenizin çeşitli noktalarında yer alan bu beş alanda anahtar kelimeleri kullanarak sitenizin birinci sayfaya çıkma olasılığını olabildiğince yükseltmiş olursunuz. Bu adımlar olmadan sayfalarınızı arama motoru açısından iyileştirebilmek pek mümkün değildir.
1. Sayfa Başlıkları
Sayfa başlıkları kullanıcı sitenizi tarayıcıdan görüntülerken en üst kısımda yer almaktadır. Bu kısmın önemli olmasının temel nedeni ise kullanıcıların dikkatini kolayca çekebilmeleri ve onlara en kısa yoldan konuyla ilgili bilgi verebilmeleridir. Bu nedenle en basit anahtar kelime yerleştirme stratejisinin ilk adımı sayfa başlıklarında anahtar kelime kullanmaktır.
2. Site Adresi
Site adresi veya daha teknik adıyla URL, kullanıcıların sayfa başlığından sonra gördükleri ve dikkatlerini çekmelerini sağlayan ikinci önemli unsurdur. Site adresiniz mutlaka doğrudan kullanıcıya bilgi verebilmelidir. Belirgin olmalı ve mutlaka anahtar kelime içermelidir. Eğer çok sağlıklı sonuçlar almak istiyorsanız site adreslerinde bağlaçlar (ve, ile vb.) ve alt tire (_) kullanmaktan uzak durmalısınız.
3. Ana Alt Başlık (H1)
Bu kısım çoğu temada es geçilen veya göz ardı edilen bir durumdur. Sitenizdeki yazıların başlıkları mutlaka H1 olmalıdır. Bununla birlikte bu başlıklar kesinlikle anahtar kelime içermelidir. Sitenize gelen ziyaretçinin nereye geldiğini ilk gösterecek kısım burasıdır. Dolayısıyla en kolay anahtar kelime yerleştirme stratejisinin ideal adımlarından birisi ana alt başlıkta anahtar kelime veya kelimelere yer vermektir.
4. Görsel Dosya Adı
Büyük olasılıkla birçok blog yazarının atladığı kritik unsur görsel dosya adıdır. Google gibi arama motorları maalesef görselleri doğrudan okuyamamaktadırlar. Ancak görselleri okuyamadıkları onun ne olduğunu tanımlama konusunda fırsatları değerlendirmeye çalışmayacakları anlamına gelmemektedir. Arama motorları, algoritmaları sayesinde görsellerin adını tanımlamayı başarabilmektedir. Bu sayede görsellerde neler yer aldığını belirleyebilmektedirler.
Bunu bir avantaja çevirerek mutlaka blog adresinize yüklediğiniz görselleri isimlendirmeye çalışmalısınız. En kolay anahtar kelime yerleştirme stratejisinin bir gereği olarak ise görsel adlarında anahtar kelimeleri kullanmaya çalışmalısınız.
5. Görsel Alt Metni
Doğruyu söylemek gerekirse artık buna alışkın olmalısınız. SEO konusunda bilgili olan herkes bu alanın boş bırakılmayacağını bilmektedir. Ancak SEO konusuna alışkın olmayan kişiler için görsel alt metni bir anlam ifade etmeyebilir. Arama motorlarının görselleri tanımlamak için göz attıkları kritik alanlardan birisi olan görsel alt metni, en kolay anahtar kelime stratejisi kapsamında yer alan son adımdır. Görsel alt metni kısmında mutlaka anahtar kelime kullanmaya çalışmalısınız.
Arama motoru iyileştirme çalışmaları kapsamında bir uzman olmanıza gerek yoktur. SEO ciddi bir çalışma alanı olabilir ama basit bilgilerle yazılarınızı veya sitenizde yer alan sayfaları arama motorları için uygun hale getirebilirsiniz. En kolay anahtar kelime yerleştirme stratejisi adını verdiğim yöntem ile bunu rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Gerisi elbette kaliteli ve kullanıcının talep ettiği şekilde içerik üretme başarınıza kalmış durumdadır.
Yapılmış Yorumlar (7)
Yazı başlığının mı site başlığının mı H1 etikete sahip olması gerektiğiniz düşünüyorsunuz ?
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler..
Yazı başlığından bahsediyorum Poyraz Bey.
Rica ederim. Yazdıklarım bir ışık tutabildiyse ne mutlu. İyi bloglamalar.
Yararlı bilgiler fakat biraz kısa tuttunuz bence.
Başlangıç için yeterli olduğunu düşünüyorum. Teşekkürler.
Selam,
Şöyle açık bir bilgi vereyim. SEO uyumlu temaların büyük bir bölümü zaten yazı içerisindeki ana başlığı H1 etiketi olarak taksonomide belirtirler. Bu nedenle yazının başlığını anahtar kelime içerecek şekilde yazdığınızda otomatik olarak o kuralı yerine getirmiş olursunuz. Alternatif olarak H2 etiketini kullanıp yazı içerisinde tekrar aynı anahtar kelimeyi anlamsal bir biçimde kullanmak size ekstra avantaj sunar.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.