E-Posta İle Ulaş
E-Posta İle Ulaş info@timurdemir.com.tr
Daha çok oku, daha başarılı ol!

Site Destek Kurucusu Ayhan KARAMAN ile Röportaj

Bugün Dijital Performans Ajansı Site Destek'in kurucusu, Dijital Pazarlama Uzmanı Ayhan KARAMAN ile yaptığım röportajı sizlere aktaracağım. Kendisine değerli vaktini ayırıp sorularıma yanıt verdiği için tekrardan teşekkür ederim.

1. SEO tam olarak nedir ve modern dünyadaki yerini nasıl görmek gerekir?

SEO, web sitelerinin (sayfalarının) arama motorlarında belirlenen anahtar kelimeler için optimize edilme sanatıdır. Başka bir tanım yapmak gerekirse: SEO, bir web sayfasının Google ya da diğer arama motorlarında üst konumlarda yer alması için yapılan çalışmalar bütünüdür.

2. SEO genellikle site içi, site dışı ve teknik olmak üzere üç farklı kategoride ele alınır. Yeni başlayanlar için ilk dikkat edilmesi gereken nokta neresidir?

SEO’yu bir bina gibi düşünmek gerekir. Önce temeli atar sonra katları çıkarsınız. Bu nedenle yeni başlayanlara önerim şu olacaktır: Temeli sağlam atmalısınız. Temel sağlam olursa katları emin adımlarla çıkabilirsiniz. Temel dediğimiz olay aslında teknik optimizasyon. Kusursuz bir web sayfası inşaa etmeniz SEO’nun geleceğini etkileyecektir. Sonrası yüksek kaliteli içerikten geçiyor. Kullanıcının istediğiniz verdiğiniz sürece kazanan siz olursunuz. Tabi o kullanıcıları siteye getirmek için dış kanalları da kullanmak şart.

3. Sadece bir gün içerisinde bir siteyi arama motorları için optimize etmek mümkün müdür?

Bu soruya Evet ve Hayır olarak cevap verebilirim. 😊 Bu durum web sitesinin sayfa sayısına, yazılımcıya ve SEO’cuya göre değişkenlik gösterir.

4. Bir siteye trafik çekmek için hangi yöntemler kullanılmalıdır?

Bir siteye trafik çekmek için birçok kanal kullanabilir. Önemli olan çektiğiniz trafiğin büyüklüğü değil niteliğidir. Benim sitem bugün 50.000 Trafik aldı! Sonuç? Hiç başvuru almadım? Para kazanamadım! Telefonlarım çalmadı! Sonuç bu olacaksa trafik sayısının bir önemi yok. Önemli olan doğru trafik kanallarını bulmak ve oraya odaklanmak. Hedef kitleniz neredeyse o kanalda aktif olarak yer almalısınız.

5. SEO çalışmalarının sitenin sıralamasını iyileştirmekten daha farklı faydaları var mıdır?

Sıralama demek trafik demek. Trafik demek bilinirlik demek. Marka bilincine katkı sağlayacak olan SEO kanalını çok önemsememiz gerekiyor. Unutmayalım ki SEO oyunun sadece bir parçası.

6. Çalışma yaparken Beyaz şapka SEO, siyah şapka SEO veya ikisinin karması gri şapka SEO seçeneklerinden hangisini tercih edersiniz?

Geçmiş dönemlerde Siyah dediğimiz yöntemleri (bilmeden) tercih etsem de son 6 yıldır beyaz yöntemlerle ilerliyorum. Sebebi ise 6 yıl önce Google’dan büyük bir ceza almam olmuştur.

7. Bir web sitesini optimize etmek için takip ettiğiniz adımlar nelerdir?

Öncelikle Screaming Frog, Ahrefs ve SEMrush ile teknik analiz yaparım. Çıkan teknik sorunları adım adım gideririm. Yine Ahrefs ve SEMrush araçlarıyla rakiplerimi analiz ederim. Nasıl içerik hazırlamışlar? O içerikler hangi kelimelerden trafik alıyor? İçeriklerini yükseltmek için hangi yöntemleri kullanıyorlar? (Dahili Bağlantı, Reklam, Backlink, Sosyal Medya vb..) Web sitelerini analiz ederim? (Kullanıcı deneyimi, tasarım vb... konular) Harekete geçer onlardan daha iyisini yapmaya odaklanırım.

8. SEO söz konusu olduğunda içeriğin oynadığı rol tam olarak nedir?

İçeriğin bendeki rolü: Takım Kaptanı ve Orta Saha 😊 Bizi Gole o götürecek, takımı ayakta o tutacak. Kullanıcılar siteye ne için gelir? İçerik!

9. Rekabet analizi denildiğinde aklımıza ilk olarak ne gelmelidir?

Benim aklıma ilk trafik aldığı anahtar kelimeler gelir. Hangi sayfa hangi kelimeden trafik alıyor? 😊

10. SEM ve SEO arasında bir tercih yapmak zorunda mıyız? Yoksa ikisini bir arada kullanmak mümkün müdür?

İkisi aynı anda kullanılmalı. Aynı takımın oyuncuları. Sahaya 11 kişi çıkacak, o takımı iyi yönetecek ve maçı kazanacağız. Bu uzun soluklu bir yolculuk. SEM’e, SEO’ya İçeriğe, Sosyal Medyaya ve diğer kaynaklara ihtiyacımız var.

11. Kampanyalarınızı takip etmek ve yönetmek için hangi araçları kullanıyorsunuz?

Google Data Studio, Analytics, Search Console, SEMrush ve Ahrefs

12. SEO stratejisi ters gittiği bir durumla daha önce karşılaştınız mı? Terslikler söz konusu olduğunda nasıl bir yol izliyorsunuz?

Elbette oldu. Bu durumda terslik olmadan önce yapmış olduğum son değişiklikleri gözden geçiririm. Gerçekten şüphelendiğim bir durum söz konusu olursa o değişikliği geri alırım.

13. Anahtar kelime araştırmasını nasıl yaparsınız?

Ben genelde bir sektör için anahtar kelime araştırması yapacağım zaman o sektörde yer alan en iyi web sitelerini incelerim. Onların trafik aldığı en iyi sayfalar bana anahtar kelimeleri verir. Özellikle sektöre yeni giriyorsam içerik boşluklarını analiz ederim 😊 Bunun için güzel bir içeriğim var. Tavsiye ederim: https://www.ayhankaraman.com/icerik-bosluklarini-analiz-ederek-seo-yu-gelistirmek/

14. Size göre SEO kampanyasında en önemli faktör nedir?

Plan! Plansız yönetilen her iş başarısızlığı peşinde getirir. 30 günlük bir plan dahilinde ilerleyip, öngörülen sonuca ulaşmak herkesi mutlu eder.

15. Link oluşturma stratejileri ve yöntemleri hakkında neler düşünüyorsunuz?

Ben bermuda şeytan üçgeni olarak tanımlıyorum bu olayı. Bir bağlantı alacaksak o bağlantı bize önce trafik getirmeli sonra gelen trafik bir davranış sergilemeli ve son olarak ziyaretçiden dönüşüm elde etmeliyiz. Yani kullanıcı yorum yapmalı, telefon araması yapmalı, alışveriş yapmalı ya da benzeri davranışlar sergilemeli.

Yani şunu demek istiyorum. Bir örnek vereyim: Hazır giyim işi yapıyoruz ve haber sitesinden bağlantı aldığımızı varsayalım. Falcao gol attı mı atmadı mı? Bu haberi merak eden insanın bizimle ne işi olabilir? Moda odaklı bir blog sitesinden alacağımız bağlantı bize nitelikli kullanıcıyı getirirken Karaman Haberlerini sunan bir web sitesinden alacağımız bağlantı bize bir değer katmaz. Katsa da bu o günü kurtarır.

16. Sosyal medyanın bir SEO stratejisinin içerisindeki payı tam olarak nedir?

Sosyal Medyayı doğru kullandığımız sürece sorun yok. İnsanlarla duygusal bağ kurmalıyız. Sürekli sattığımız ürünün reklamını yapacaksak geçmiş olsun. Markanıza bağlı kitleler biriktirdiğiniz sosyal medya hesaplarınızın olması dileğiyle.

17. Veri analizi gerçekleştirmek için hangi araçları kullanıyorsunuz?

Data Studio aracını kullanıyorum. Hazırlamış olduğum özel rapor şablonu işimi oldukça kolaylaştırıyor.

Ayhan KARAMAN hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak için; https://www.ayhankaraman.com/hakkimda/ bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. 

 

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir

Yorum Yap