Instagram'da Kaç Hashtag Kullanılmalıdır?

Instagram hashtag'leri markanızı tanıtma stratejiniz için çok önemlidirler. Bunları doğru kullanarak gönderilerinizin daha fazla insan tarafından gözükmesini sağlayabilirsiniz. Ancak bunları kullanma konusunda hata yaparsanız Instagram'ın algoritması tarafından cezalandırılabilirsiniz.

Bir hashtag'in doğru kullanılması sadece daha fazla insana ulaşmanıza yardımcı olmaz. Bununla birlikte markanız için doğru insanlara ulaşma fırsatı elde edersiniz. Hashtag kullanımında hashtag araştırması önemli bir yere sahiptir. En önemlisi ise bir Instagram paylaşımında kaç tane hashtag kullanılması gerektiğini bilmektir.

Instagram'da Kaç Hashtag Kullanılabilir?

Instagram her gönderiye maksimum 30 hashtag yerleştirmenize izin verir. Bunları başlık kısmında veya dilerseniz yorum kısmında kullanabilirsiniz. Maksimum miktarda hashtag kullanınca ne olacağını düşünüyor olabilirsiniz. Instagram hashtag'leri çok uzun zamandır bu platformun bir parçası olduklarından onları kullanmanız gerekir.

Bir hashtag, Instagram'da yüksek bir organik erişim elde edebilmek için birincil pazarlama aracıdır. Doğru bir şekilde belirlenmiş olanlarla içeriğinize ilgi gösterecek yeni kişiler bulabilirsiniz. Instagram sürekli olarak algoritmasını geliştirse bile hashtag konusunda çok fazla değişiklik gerçekleştirmemiştir.

Hashtag kullanımı üzerine yapılan pek çok araştırma en az bir hashtag içeren gönderilerin, hashtag içermeyen gönderilere göre ortalama %10-15 dolaylarında daha fazla etkileşim elde ettiğini göstermektedir. Sadece tek bir hashtag ile etkileşim oranınızı minimum %10 oranında yükseltebilirsiniz.

Kullanacağınız Hashtag'leri Optimize Edin

Instagram'da hashtag kullanımı konusunda yapılması gerekenlere ve yapılmaması gerekenlere birazdan yer vereceğim ama öncelikle üzerinde durmak istediğin önemli bir konu vardır. 30 hashtag kullanmanız doğru olsa bile kullanacağınız hashtag'leri en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir. Bunu yapmazsanız başarılı olamazsınız.

Hashtag konusunda kendi başınıza araştırma yapabilirsiniz. Ancak bu konuda hayatınızı kolaylaştıracak pek çok farklı araç vardır. Bu araçların büyük bir kısmı ücretli olsa bile Instagram'ı bir pazarlama aracı olarak kullanacaksanız yatırım yapmaya değeceklerdir. Bunlardan birazdan söz edeceğim.

Hashtag seçimi yaparken takipçilerinizin ilgi alanlarına, bulunduğunuz nişe ve elde ettiğiniz diğer verilere bağlı kalmalısınız. Ayrıca zaman zaman kullanmayı bırakmanız gereken hashtag'ler olacaktır. Bunlar konusunda gözünüzü açık tutmalısınız. Sizin için en iyi çalışan hashtag'leri bulup onlarla paylaşımlara devam etmelisiniz.

Kullanılabilecek Hashtag Araştırma Araçları

Doğru hashtag'i kullanmak daha fazla erişime ve görünürlüğe sahip olmanızı sağlar. Bu bir sır değildir ama doğru hashtag'i bulabilmek önemli bir sırdır. Hashtag araştırması yaparken sadece Instagram'ın arama özelliğinde yer alan hashtag'lere bağlı kalmamanız gerekir. Bunun yerine özel araçlar kullanmaya çalışmalısınız.

  • Inflact: 5 anahtar kelime ile gelişim hashtag araştırması yapabilirsiniz. Birçok eş anlamlı kelimeyi dahil edebilirsiniz. Kopyalanabilir hashtag önerileri elde edersiniz. Veritabanı daima günceldir. Aracı kullanmak için birden çok rehber vardır. Bu aracın mobil sürümünde vakit geçirmek neredeyse zulüm gibidir.
  • HashTagsForLikes: Bu aracı kullanırken özel destek alabilirsiniz. Hashtag'ler, çeşitli takip araçları ve başarı durumunu raporlama gibi araçlarla entegre edilmiştir. Instagram'a ek olarak TikTok hashtag'leriyle entegrasyon vardır. Karşınıza çıkan bazı etiketleri arama kriterleriyle alakasız bulabilirsiniz.
  • Kicksta: Son derece kullanıcı dostu bir yapısı vardır. Etiket listelerini taslak olarak kaydetmenize ve daha sonra uygun bir biçimde kullanmanıza izin verir. Kullanımı ücretsiz bir araç olduğundan kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Hashtag hacimlerini göstermez. Hshtag'leri görebilmek için sürekli tıklama yapmanız gerekir.
  • Hashtagify: Derinlemesine hashtag analizi sunan nadir araçlardan birisidir. Hashtag performansını kolayca analiz edebilirsiniz. Dilerseniz social medya trendlerini takip edebilirsiniz. Öncelikli olarak Twitter için geliştirilmiş olduğundan Instagram için özellikleri sınırlıdır.
  • Tailwind: Son derece kullanıcı dostu bir yapısı vardır. Aracı deneyebilmeniz için size belirli bir deneme süresi sunar. Google Chrome için geliştirilmiş özel bir eklentiye sahiptir. Diğer taraftan bulduğunuz bazı hashtag'lerin aradığınız sonuçlarla ilgisi olmayabilecektir.
  • Sistrix: Kullanımı ücretsiz bir araçtır. Son derece gelişmiş bir hashtag veritabanı vardır. Kullanıcı arayüzü kullanıcı dostu olduğundan kolayca kullanılabilir. Ancak hashtag analizi yapabilmek için gelişmiş özelliklerden yoksun olduğu için geniş kapsamlı değildir.
  • Display Purposes: Birden fazla hashtag bazında arama sonuçları elde edebilirsiniz. Hashtag'lerin popülerliklerini kontrol edebilirsiniz. Ücretsiz olarak gelişmiş hashtag verileri sunar. Belirli konumlar dahilinde hashtag kullanımına yönelik tahmini rakamlar elde edersiniz. Bazı durumlarda alakasız sonuçlar elde edebilirsiniz.
  • TagsFinder: Kullanımı ücretsiz bir araçtır. Konuma göre hashtag araması gerçekleştirebilirsiniz. Konuma bağlı hashtag'ler sayesinde daha fazla görünürlük elde edebilirsiniz. Hashtag araması yaparken dil seçebilirsiniz. İşlevsellik açısından son derece kullanışlıdır. Hashtag hacimlerini göstermez ve bazen sonuçlar alakasız olabilir.
  • Photerloo: Kullanımı ücretsiz bir araçtır. Görsele bağlı olarak hashtag önerileri sunabilir. Kullanımı oldukça kolaydır. Hashtag'lerin popülerlik durumlarını görebilirsiniz. Ayrıca arama sonuçlarında alakasız gözüken hashtag'leri ortadan kaldırabilirsiniz. Ancak araç hashtag verilerini göstermez.
  • Toolzu: Ücretsiz deneme sürümüne sahiptir. Oldukça temiz ve kullanışlı bir arayüzü vardır. Gizli olarak yasaklanmış olan hashtag'ler sonuçlardan çıkarılır. Ekstra hashtag önerileri almak için farklı yöntemler sunar. Gelişmiş özellikler için maalesef ücretli sürüme ihtiyacınız vardır.

Hangi hashtag araştırma aracını kullanacağınıza karar vermeden önce her bir aracın sunduğu özellikleri gözden geçirmeye çalışın. Ücretli araçların en önemli özellikleri aracı kullanma konusunda size ekstra destek sunmasıdır. Ücretsiz araçlar yeni başlayanlar için idealdir. Ancak hashtag seçimini tamamen araçlara bırakmamalısınız.

Instagram'a Göre İdeali 3-5 Hashtag

Geçtiğimiz ayın sonlarına doğru Instagram, Instagram's Creators hesabından yaptığı paylaşımda hashtag kullanımıyla ilgili yapılması gerekenlere ve yapılmaması gerekenlere yer verdi. Bu önerilerin neler olduğunu aşağıda paylaşacağım. En dikkat çekici nokta ise hashtag kullanımı açısından ideal miktarın 3-5 olarak belirtilmesiydi.

Hashtag Kullanımı: Yapılması Gerekenler

  • İçeriğiniz temasıyla alakalı hashtag'ler kullanın.
  • Takipçilerinizin hangi hashtag'leri kullandığını kontrol edin ve bunları takip edin.
  • Daha keşfedilebilir olmanızı sağlaması için iyi bilinen ve niş hashtag'leri bir araya getirerek kullanın.
  • Takipçilerinizin içeriğinizi kolayca arayabilmesi için belirli hashtag'ler kullanın. Kendi hashtag'inizi yaratın.
  • Hashtag sayısını 3-5 arasında tutun.

Hashtag Kullanımı: Yapılmaması Gerekenler

  • İçeriğinizle hiçbir ilgisi olmayan hashtag'ler kullanmayın.
  • Aşırı genel hashtag'ler kullanmayın. Bu hashtag'leri hacmi nedeniyle içeriklerinizin keşfedilmesini zorlaşacaktır.
  • Çok fazla hashtag kullanmayın. 10-20 hashtag eklemek, içeriğiniz daha fazla kişiye ulaşmasını garanti etmez.

Hashtag kullanımı konusunda yapılması ve yapılmaması gerekenlerin gayet anlaşılır olduğunu tahmin ediyorum. Burada ise dikkatinizi hashtag sayısına çekmek istiyorum. Gerçekten bir içerikte 10-20 hashtag kullanmak içeriğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamıyor mu?

Fikir: Instagram Yanıltıyor

Instagram'ın yaptığı hashtag sayısını 3-5 aralığında tutun önerisini görmezden gelmenizi öneriyorum. Çünkü bu fikrin tamamen yalan olduğuna inanıyorum. Hashtag'lerin kullanım durumunu göz önünde bulundurmanız gerekir. Hashtag'leri kullanırsınız ve kullandığınız hashtag'ler için arama sonuçlarında çıkarsınız.

Doğal olarak, 5 hashtag kullanırsanız sadece 5 hashtag arama sonucunda çıkabilirsiniz. Bundan daha fazlası olmaz. 20 hashtag kullanmanız durumunda ise 20 hashtag arama sonucunda çıkabilirsiniz. Aslında hashtag kullanımının ardındaki mantık gayet basittir. Ne kadar fazla hashtag kullanırsanız, o kadar fazla noktada görünürsünüz.

Instagram platform olarak hashtag'leri anahtar kelimeleri sınıflandırmak için kullanır. Hashtag kullanımı konusunda ne kadar iyi olursanız, arama sonuçlarında daha fazla gözükme olasılığınız artış gösterir. Bu nedenle, hashtag söz konusu olduğunda daha fazlası her zaman daha iyidir.

Instagram'ın tavsiyesinin doğru olması olasılığı yok mu? Elbette var ama bunun için Instagram'ın öncelikle hashtag ile arama yapma özelliğini ortadan kaldırması gerekir. Bunu yaptığı zaman hashtag kullanımının erişimi ve görünürlüğü etkilemeyeceğini söyleyebilirim. Ufukta böyle bir şey olabilir mi? Belki ama bu çok kolay değil.

Instagram hashtag konusunda kendisini ilk defa ortaya atmış değil. Daha önce paylaşım başına 8-15 hashtag kullanımını uygun görmüşlerdi. Şimdi rakam 3-5 hashtag kullanımına kadar düşmüş durumda. Bu nedenle, Instagram tarafından yapılan bu önerinin etkin olduğuna inanmıyorum.

Instagram'da Doğru Hashtag Kullanımı

Gelelim asıl noktaya. Instagram'ın sunduğu önerilerin bir kısmını değerli buluyorum. En azından 3-5 hashtag önerisini devreden çıkarırsak diğerlerini takip etmek doğru olabilir. Instagram'da doğru hashtag'leri kullanmanız durumunda paylaşımlarınızın etkileşim miktarını epey bir yükseltmiş olursunuz.

Hashtag Kullanımı: Yapılması Gerekenler

  • İçeriği açıklayacak hashtag kullanın: Bu çok önemlidir. İçeriğinizi açıklayacak bir hashtag kullandığınız zaman ziyaretçilerinizi yanlış yönlendirmekten uzaklaşmış olursunuz. Bir hashtag'e tıkladıklarında sizin paylaşımlarınızı görüyorlarsa bundan mutluluk duyacaklardır.
  • Maksimum miktarda hashtag kullanın: Instagram şu anda maksimum 30 hashtag'e izin verdiğine göre hepsini kullanmaya çalışın. Her bir hashtag sayesinde başkalarına erişim olasılığınızı potansiyel olarak yükseltmiş olursunuz. Ne kadar fazla hashtag, o kadar fazla görünürlük anlamına gelir.
  • Belirli hashtag grupları oluşturun: Hemen hemen her paylaşımda kullanabileceğiniz hashtag grupları oluşturun. Bu hashtag kombinasyonları sayesinde düzenli olarak doğru kişileri profilinize çekmiş olacaksınız. Instagram'da aşırı genele hitap eden bir hesabın başarılı olma şansı yoktur.
  • Hashtag araştırması gerçekleştirin: Instagram'da yer alan arama kutucuğunu kullanarak hesabınızı tanımlayan hashtag'ler bulmaya çalışın. Potansiyel hashtag'leri ortaya çıkarın. Hashtag'lerin gönderi miktarlarına dikkat edin. Gerekirse bu konuda işin detaylarını çok daha iyi bilen kişilerden profesyonel yardım almaya çalışın.
  • Gerekliyse hashtag'leri değiştirin: Belirli bir hafta boyunca yaptığınız paylaşımlarda kullanılan hashtag'ler istediğiniz sonucu vermiyorlarsa onları değiştirin. Önce bir bölümünü değiştirin ve nasıl bir fark yarattığını tespit etmeye çalışın. En iyi gönderiler kısmında olmanızı sağlayan hashtag'ler sizin için ideal olanlardır.

Hashtag Kullanımı: Yapılmaması Gerekenler

  • Aşırı popüler olan hashtag'lerden olabildiğince kaçının: 1 milyondan fazla gönderinin bağlı olduğu bir hashtag içerisinde görünme şansınız oldukça düşük olacaktır. Çünkü bu milyonluk hashtag'lerde aynı anda yüzlerce paylaşım yapılmaktadır. Genel olarak 5.000 - 500.000 aralığındaki hashtag'leri tercih etmenizi öneririm.
  • Alakasız hashtag'leri kullanmayın: Bir gönderi paylaştıktan sonra ona eklemek istediğiniz hashtag'ler konusunda seçici davranmanız gerekir. Genel olarak yaptığınız paylaşımlar belirli hashtag'ler ile alakasız ise onları kullanmayın. Örneğin, #aşk veya #mutluluk gibi hashtag'ler örnek gösterilebilir.
  • Her gönderide farklı hashtag kullanmayın: Sadece tek bir noktaya bağlı kalarak yapacağınız hashtag kullanımı size başarı getirmez. Bir gün beğeni elde edersiniz ama ertesi gün bunu başaramazsınız. Hashtag kullanımında başarılı olmak istiyorsanız tutarlı olmak zorundasınız.
  • Rakiplerinizi kopyalamayın: Rakiplerinizi incelemek her zaman önemlidir. Ama daima onlara bağlı kalmamanız gerekir. Rakibiniz bir hashtag kullandığı için o hashtag'i kullanmaya çalışmamanız gerekir. Özgün olmalısınız ve işletmeniz için veya hedef kitleniz için hashtag'ler seçmelisiniz.
  • Kullanım alanına fazla takılmayın: Hashtag kullanımı konusunda iki önemli yaklaşım vardır. Birinci yaklaşım, hashtag'leri başlık kısmında kullanmayı içerir. İkinci yaklaşım ise hashtag'leri yorum kısmında kullanmakla ilgilidir. Genel olarak hedef kitlenizi ürkütmemek için hashtag'leri yorumlara yerleştirmeniz daha sağlıklı olabilir.

Instagram'da hashtag kullanımı konusunda benim önerilerim bu şekildedir. Bunları kullanmaya başladığınız zaman hesabınızda olumlu yönde farklılıklar görmeye başlayacaksınız. Etkileşim miktarınız artacak ve aynı zamanda bol bol takipçi kazanacaksınız. Sadece hashtag kullanımı konusunda doğru yaklaşıma sahip olmanız başlangıç için yeterlidir.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap