E-Posta Abone Sayısını Artırmanın Yolları
Tüm blog sahipleri e-posta listelerindeki kişi sayılarının günden güne olmasa da aydan aya artış göstermesini ister. Ancak listenizi büyütürken birçok farklı şeyle uğraşmak durumundasınız ve nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz.
E-posta abone sayısını arttırmanın birçok yöntemi vardır. Facebook reklam kampanyası işe yarar mı? Ziyaretçi yazarlığı? Twitter'ı etkin kullanma? Daha fazla YouTube videosu? Açılır pencere(Pop-up) şeklindeki reklamlar?
Tüm bunlara göz attığınız zaman strese girebilirsiniz ve bu taktiklerin denemeniz gerekenlerin neredeyse çeyreği kadardır.
Peki ne yapmalısınız? Bunların hepsini gerçekleştirmeli misiniz? Yoksa bazılarını gerçekleştirmek yeterli olur mu? Tüm bu sorularınıza bu yazımda cevap bulabileceksiniz.
Listenizi büyütmek için Pareto Prensibi ile büyütme şansına daha yakın olursunuz. Bu fikir 1970 yıllarında Vilfredo Pareto tarafından ortaya atılmıştır. Gösterdiğimiz çabanın %20’si elde ettiğimiz sonuçların %80’ni oluşturmaktadır. Prensibi bu şekilde açıklayabilirim. Diğer taraftan, hedefleriniz ne olursa olsa ufak ve kullanışlı olan stratejiler sonuç almanızı sağlar. Bu şekilde de bir tanım yapılabilir.
Kısacası onlarca farklı taktik denemek yerine bir veya iki önemli unsura odaklanıp bunun üzerinde çalışmak çok daha iyi bir fikir olacaktır. Bunu bir düşünün. Bunu yapmaya karar verdiğiniz zaman aşağıda yer alan taktikleri gerçekleştirerek hedeflerinize ulaşmaya çalışın.
İlk adım: Açık ve spesifik bir hedef seçin
Büyüyen listenizdeki hedefe ulaşmak için ilk olarak açık bir şekilde hedefinizi belirlemelisiniz. 20, 100, 1000? Listeye dahil etmek istediğiniz kişi sayısı kaçtır? Listenizi büyütmek isteyebilirsiniz ancak bunu açık bir şekilde, rakamsal olarak ifade edebileceğiniz bir şekilde dile getirmelisiniz.
Hayatımızda da öyle değil midir? Öncelikle kendimize bir amaç, hedef belirleriz sonrasında o hedefe ulaşmak için yapmamız gerekenlere odaklanırız. E-posta listenizin artışını istiyorsanız ne kadarlık bir artış istiyorsunuz? Kendinize bunun cevabını verin ve çalışmalara başlayın.
İkinci adım: Sizin için veya bir başkası için işe yaramış bir taktik seçin
Listenizi arttırmak istiyor olabilirsiniz ancak bunun için bir taktik belirleyerek bunu uygulamaya koymalısınız. Ziyaretçi yazarlığı bu tip taktiklerden birisi olsun, bu taktik geçmişte sizin için veya bir başkası için işe yaramışsa denemeye değerdir.
Sizden daha büyük olan veya sizden daha iyi bir listeye sahip olan yerlerde ziyaretçi yazarlığı yaparak potansiyel abone sayınızı yükseltmiş olursunuz.
Yapmanız gereken şey, ziyaretçi yazarlığı yaptığınız yerde yer alan sizi anlatan kısımda insanları sitenizi ziyaret etmek için teşvik edebilmektir.
Bu konuda Blog Hocam'da misafirlik blogculuk kapsamında yazmış olduğum yazıda, kendimi tanıttığım yazar hakkında kısmının görselini aşağıda paylaştım. Gördüğünüz gibi yazımı okuyan ziyaretçiler arasından beni merak edenler direkt olarak bloguma gelecekler.
Daha birçok taktik deneyebilirsiniz ancak sizin için bir şey işe yarıyorsa veya bir başkası için işe yaramışsa bu taktiğin üzerinde durmalısınız.
Üçüncü Adım: Uygulama planını haftalık olacak şekilde oluşturun
Listenizi büyütmek için size yardımcı olacak taktiği belirledikten sonra bunu spesifik adımlar halinde yazarak haftalık şekilde uygulanabilecek bir plan oluşturmalısınız.
- Ziyaretçi yazarlık yapacağınız siteleri belirleyin.
- Her bir siteyi araştırın.
- Kendinize 3 konu belirleyin.
- Bir e-posta yazın ve fikirlerinizi paylaşın.
- Bir hafta sonunda herhangi bir cevap alamazsanız tekrardan gönderin.
- Kabul edilmişse yazıyı yazmaya başlayın.
- Kabul edilmediyse geri dönün ve yeni fikirler yazın veya başka bir yer bulun.
Süreci ufak parçalara bölerek işinizi kolaylaştırmaya çalışın ve her bir adım için belirli bitiş süresi belirleyin. İşinizi şansa bırakarak hareket etmeniz doğru olmayacaktır.
Dördüncü Adım: Uygulama
Hazırlık kısmını geride bıraktınız ve artık uygulama kısmına geçiş yapabilirsiniz. Oluşturduğunuz planı alın ve uygulamaya koyun. Bunun en iyi yanı bir sonraki adımda ne yapmanız gerektiğini düşünmek zorunda olmayacaksınız çünkü bir önceki adımda bir yapılacaklar listesi oluşturmuş olmalısınız.
Beşinci Adım: Planı sürdürün veya başka plan oluşturun
Birkaç hafta içerisinde abone sayısında herhangi bir artış görmüyorsanız bu durumda planınızı gözden geçirmeniz gerekmektedir. Söz konusu plan sizin için en iyi strateji olmadığından farklı planlara yönelmeniz gerekir.
Bazı stratejilerin diğerlerinden daha uzun sürebileceğini unutmayın. Bu tür bir değişikliğin ardındaki neden ise sürekli gelişim ve değişim göstermeniz gerektiğidir. Ancak merak etmeyin, sizin için işe yarayan stratejiyi bulmak çok uzun sürmeyecektir.
Belirgin bir hedef seçin, işe yarar ve ihtiyaçlarınızı karşılayan bir taktik belirleyin ve onu uygulamaya koyun. Bunu yapabilirsiniz. Bazen kısa sürebilir, bazen uzun olabilir ancak hepsi kararlılık ile ilgilidir.