E-Posta İle Ulaş
E-Posta İle Ulaş info@timurdemir.com.tr
Daha çok oku, daha başarılı ol!

AdSense Politika İhlaliyle Sonuçlanan Sıkça Başvurulan 5 Reklam Yöntemi

Yeni başlayan birisi veya çok tecrübeli bir site yöneticisi olabilirsiniz ama her ikisinin ortak noktası belirli yerlerde kullandıkları hesapların askıya alınmasıdır. Özellikle kişi için gelir kaynağı olan yerlerde bu tür bir uyarıyla karşılaşılması oldukça can sıkıcıdır.

Blog yazarlığı yaparak para kazanırken büyük olasılıkla başvuracağınız en bilindik reklam servisi Google AdSense'tir. Google AdSense maalesef oldukça sert kurallara sahiptir. Yapacağınız en ufak bir hata dahi hesabınızı kullanım dışı bırakabilir. Buna inanmıyor musunuz? Öyleyse çeşitli forumları ziyaret ederek kendi gözlerinizle buna şahit olun.

✔ Önemli: R10 üzerinden hesabın kapatılmasıyla ilgili popüler ve güncel bir link.

✔ Önemli: Wmaracı üzerinden hesabın kapatılmasıyla ilgili popüler ve güncel bir link.

✔ Önemli: Google Forums üzerinden hesabın kapatılmasıyla ilgili popüler ve güncel bir link.

Söz konusu yer Google AdSense olunca kullandığınız hesaba bir şey olmamasını sağlamak için yapmanız gereken Google tarafından belirlenen tüm kurallara uyum sağlamaktır. Bu kuralların dışına çıkmaya çalıştığınız ilk andan itibaren Google'ın kontrol ağına yakalanabilir ve para kazandığınız bir kaynağın elinizden kayıp gitmesine şahit olabilirsiniz.

 

Google AdSense ekibi hesapların kapatılmasına karar verirken site yöneticilerinin yaptığı politika ihlallerine göz atarlar. Bu politika ihlallerine neden olan uygulamalar arasında sıkça rastlayabileceğiniz belirli yerleşim yöntemleri yer alır. Eğer siz bu yerleşim veya reklam yöntemlerinden birisini tercih ediyorsanız hesabınızın kapatılması an meselesi demektir.

1. Mobille Uyumsuz Reklamlar

Google AdSense, mobil cihazlarda ekranın üst kısmında kullanılacak 300x250 boyutunda reklamlara izin vermemektedir. Hatta bu izin meselesi sadece 300x250 boyutuyla sınırlı değildir. Sayfa ilk açıldığında içeriği okumak için kullanıcının aşağıya doğru sürükleme yapmasına sebebiyet veren her türlü reklam yöntemi AdSense ekibi tarafından reddedilmektedir.

Bu tür bir sorun yaşamak istemiyorsanız önerim bellidir. Ekranın üst kısmına bir reklam birimi koymak istiyorsanız bu 320x100 boyutunda veya esnek reklam birimi olmalıdır. Aynı zamanda mobil için uygun yerleşim birimleri arasında gösterilen 300x250 boyutundaki reklamı ekranın üst kısmına değil alt kısmına eklemelisiniz. Tüm bunlara ek olarak muhakkak sitenizin mobil hızının iyi seviyede olmasını sağlamalısınız.

2. Aşırı Reklam Birimi Kullanma

Google AdSense, kullanıcılara bir sayfada sadece tek bir tane büyük boyutlu reklam kullanma izni verir. Bu büyük reklam biriminden kasıt 300x600 gibi oldukça büyük reklam birimleridir. Bununla birlikte içeriğin önüne geçebilecek miktarda fazla reklam kullanmak yine AdSense ekibi tarafından kural ihlali olarak nitelendirilmektedir.

Her ne kadar önceden Google sayfa başına belirli miktarda reklam birimi kullanımına izin verse bile artık bu belirli rakam ibaresini kılavuzundan kaldırmıştır. Öncelik içeriğin reklamın önüne geçecek nitelikte uzun olması veya tersten okumak gerekirse reklamların içeriğin önüne geçmemesidir. Bunun için eski reklam kurallarına uyum sağlayarak yolunuza devam edebilir veya reklam birimlerini içeriğin içerisine aralıklı olarak serpiştirebilirsiniz.

3. Açılır Pencerelere Sahip Sitede Reklam Gösterme

Google AdSense ekibi genel olarak üç veya daha fazla açılır pencereye sahip olan sitelerde reklam gösterimine izin vermez. Hatta bu tür sitelerle başvuru yapanların başvuruları da kısa süre içerisinde reddedilir. Her ne kadar belirtilen rakam 3 olsa dahi tek bir açılır pencere bile sorun yaşamanıza neden olabilir.

Açılır pencereler kullanıcı için çok büyük bir rahatsızlıktır. Sitenizde açılır pencere kullanıyorsanız mümkün olduğunca o açılır pencereden kurtulmaya çalışmalısınız. Sayfanın ortasında çıkan açılır pencereler bir nebze olsun kabul edilebilmektedir. Fakat yeni sekmede açılan veya ekranı kaplayan açılır pencerelerden mutlaka uzak durmalısınız.

4. Reklama Benzeyen İçerik Kullanımı

Bir kullanıcı bir reklama yanlışlıkla tıkladığında ne olur? Reklamı yayınlayan para kazanır ama reklam veren para kaybeder. Google bunun olmasını istemez. Bu nedenle kullanıcıları yanlış yönlendirecek içeriklerden uzak durulmasını tavsiye eder.

İçerik ile reklam arasında uygun miktarda boşluğun yer almasına dikkat etmelisiniz. Bununla birlikte resimlerle aynı hizada olacak reklam yerleşimlerinden kaçınmalısınız. Ek olarak sayfa başlığı, yazı içi alt başlıklar gibi önemli alanların altında veya üstünde etiket olmadan reklamlara yer vermemelisiniz. Kullanıcıları teşvik edecek başlıklar aynı zamanda kullanıcıları hatalı bir biçimde reklamlara tıklamaya yönlendirebileceği için bunlar riskli yerleşim çalışmaları kapsamına girmektedir.

5. Sitede Gerçekleşen Uygunsuz Davranışlar

Sitede gerçekleşen uygunsuz davranışların kapsamı reklamlara kendiniz tıklamanız, yoğun miktarda kalitesiz trafik almanız ve hatalı tıklamalara sebebiyet vermeniz şeklinde sıralanabilir. Bunlardan hangisini sitenizde yaşanıyorsa uygunsuz davranışlar gerçekleştiriyorsunuz demektir.

Sahip olduğunuz reklamlara kendi başına tıklamanız, sayfalara kalitesiz trafik çekmeniz ve buna benzer bir dizi çalışmadan uzak durarak sitenizde uygunsuz görülen davranışlardan kaçınabilirsiniz. Google kendi kılavuzunda ve yardım sayfasında bunlardan detaylıca bahsetmiştir. Temiz kalmak istiyorsanız Google'ı kandırmaya çalışmamalısınız.

Google AdSense politika ihlalleri nedeniyle hesabınızın askıya alınmasını istemiyorsanız burada belirttiğim beş başlığı tekrar okumanızı öneririm. Kural ihlali yapmanız durumunda AdSense ekibi sizi fark ettiği anda gerekli uyarı veya yaptırım adımlarını atmaktan çekinmeyecektir. Çünkü reklam veren ve reklam yayınlayan arasında öncelik daima reklam vereni korumaya yöneliktir.

Yorum Yap