Doğru Bilinen 5 İçerik Pazarlama Yanlışı

İçerik pazarlama günden güne etkisini arttırmaya devam etmektedir. Büyük işletmelerden küçük işletmelere kadar birçok işletme içerik pazarlamayı değerlendirme yönünde ciddi adımlar atmaktadır. Yıllar içerisinde içerik pazarlamanın bugünden daha etkileyici olacağı düşünülmektedir. En azından araştırmalar bu şekilde veriler ortaya koymaktadır.

Bu derece etkili olan bir pazarlama alanının herkes tarafından kullanılmaya çalışılması ve sonucunda herkesin bir "içerik pazarlama uzmanı" olması kaçınılmaz bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. İçerik pazarlama önemli olmaya başladıkça içerik ürettiğini düşünen herkes "içerik pazarlama uzmanı" olduğunu düşünmektedir. Fakat yaklaşımları bunun doğru olmadığını bize göstermektedir.

Bunun bir getirisi olarak içerik pazarlama ve içerik pazarlama sistemi içerisinde birçok farklı yöntem kullanılmaktadır. Birçok kişi elinde bulunan yöntemin daha doğru olduğunu düşünmekte ve yoluna bu şekilde devam etmektedir. Gerçek anlamda içerik pazarlama çalışmaları değerlendirildiğinde ise bu doğru bilinen unsurların bir açıdan yanlış olduğu ortaya çıkmaktadır. Kendisini içerik pazarlama uzmanı olarak tanıtan bir kişi ile gerçek anlamda içerik pazarlama uzmanı olan kişi arasındaki farkı bu doğru bilinen yanlışlar ortaya çıkarmaktadır.

İçerik pazarlama ile uğraşanların büyük bir kısmı bu işi doğru yaptığını düşünmektedir. Her ne kadar içerik pazarlama konusunu başarıyla yerine getirdiklerini düşünseler bile yaptıkları şey içerik üretmek ve bunu potansiyel ziyaretçiye sunmaktır. İçerik pazarlama ise bundan çok daha fazlasıdır çünkü içerik pazarlama sunulan içerik analiz edilmesini, performansının takip edilmesini yani yatırımın getirisi konusunda takipçiliği gerektirmektedir. Bunu yapan işletmeler ise oldukça azdır.

Bunun yanında SEO çalışmalarıyla ilgilenen pek çok işletme sahibi veya blog yazarı, daha fazla içerik yazarak arama görünümünü yükseltmeye çalışmaktadır. Bu doğru bir yaklaşım değildir çünkü potansiyel ziyaretçilerin beklentisi bu yönde değildir. İçeriğin bulunması, okuyucu tarafından değerli bulunması, paylaşılması ve etkileşim kurulması değerli olan durumlardır. Niteliği düşük olan içeriklerle bunu sağlayabilmek ise mümkün değildir.

Nitelik yerine niceliği ön plana çıkaran içerik üreticileri kısa süre sonra hedeften sapma ve yanlış hedefe yönelme gibi problemlerle karşı karşıya kalırlar. Bunun sonucunda içerik üreten işletme veya blog yanlış hedef kitleye hitap etmeye başlar ve ziyaretçi oranları yüksek olsa dahi istediği dönüşümü elde etmeyi başaramaz. Kendi hedef kitlesine ulaşmayı başarsa bile uzun vadede getirilere sahip olamaz çünkü uyguladığı strateji kısa vadeli bir strateji olma özelliğini taşımaktadır.

icerik pazarlama yanlislari

5 İçerik Pazarlama Yanlışı ve Doğru Karşılıkları

İçerik üreticileri doğaları gereği zeki olmak durumundadır. Stratejik davranmalılar ve bütünsel yaklaşımlara sahip olmalıdırlar. Bunun yanında içeriği arama yönüyle desteklemeliler ve sosyal yönden tanıtılmasına katkı sağlamalıdırlar. Ancak birçok içerik üreticisi bazı doğru bilinen yanlışlara takılı kalarak ürettikleri içeriklerin değerini önemli ölçüde düşürmektedir.

Bu yazımda sıkça gerçekleştirilen bu yanlışlara ve bunların aslında ne olması gerektiğine değineceğim. Böylece içerik üretirken çok daha doğru adımlar atmanızı sağlayacağım. Bunlar sadece işletmeler için oluşturulan içeriklerle ilgili değildir. Bunları standart blog yazılarında göz önünde bulundurabilirsiniz. Önemli olan içerik üretirken ve üretilen içerikleri tanıtırken bu hatalardan uzak durabilmeyi başarmaktır.

Doğru Bilinen Yanlış: İçerik Kraldır

İçerik kraldır veya içerik çok önemlidir gibi adlandırmaları sıkça duymuş olabilirsiniz. Bu söylem kendi doğası içerisinde doğruluk payına sahiptir ama iş kullanıcıyla etkileşime geldiğinde yetersizdir. Bir içeriğin başarısını gösteren en önemli etken onun arama motorunda fazla görünüme sahip olması değildir. Onu ziyaret eden kullanıcının veya okuyucunun ondan yararlanma şekli, onu okuması, değerli bulması, paylaşması ve hedeflediğiniz dönüşüme dahil olmasıdır.

Oluşturulan içerikler size sadece ziyaretçi getirmek yerine getirilen ziyaretçinin ikna olmasını ve marka bilinirliğine katkı sunmasını sağlamalıdır. Bu yaklaşımdan yola çıkarak içeriğin tek başına kral olmadığını, asıl kralın kullanıcı olduğunu söylemek mümkündür.

Doğru Bilinen Yanlış: En İyi Yöntemler Mükemmeli Sunar

SEO çalışmalarıyla ilgilenen birçok kişi farklı yöntemleri ve yolları deneyerek arama motorlarını etkilemeye çalışırlar. Bu yöntemler yine pazarlamacılar tarafından ortaya konur. Deneyen ve başarıya ulaştığına inanan kişi veya kişiler ellerindeki yöntemleri rehber olarak yayınlarlar.

Bununla birlikte arama motorlarının sundukları kılavuzlardan yararlanarak kendi yöntemlerini oluşturan kişiler bulunmaktadır. Her ne açıdan bakarsanız bakın en iyi yöntemlerin mükemmeli ortaya çıkaracağı düşünülür. Ancak bu doğru değildir. Çünkü hedef kitle, potansiyel müşteri ve niş anlaşılmadan başkalarının tavsiyelerinden yararlanarak yola çıkmak sizi sonuca götürmez.

Kendiniz için veya işiniz için bir içerik pazarlama planı oluştururken karşılaştığınız tavsiyeleri, önerileri ve yöntemleri dikkate almalısınız ama bunları kendi hedeflerinize uygun bir biçimde uyarlama yoluna gitmelisiniz. Her işin ve her nişin hedef kitlesi farklıdır. Bu farklılık standart yöntemlere bağlı kaldığınız zaman sizi hataya zorlar ve istediğiniz sonuçları elde edemezsiniz. Bu nedenle içerik konusunda mükemmeli istiyorsanız araştırmalara yönelmeli ve kendi yöntemlerinizi oluşturmalısınız.

Doğru Bilinen Yanlış: İçerik Tarzı Başarıda Kritiktir

Oluşturduğunuz içeriklerin tarzları yine yöntemler üzerinden belirlediğiniz bir bütünsel yaklaşımı ifade etmektedir. Nitekim, içerik tarzınız doğrudan ileteceğiniz mesajlar ve hedef kitleniz ile kuracağınız iletişimle alakalı bir durumdur. Sonuç olarak, başka markaların veya kişilerin kendi kitlelerine ulaşma konusunda oluşturduğu içerik tarzlarına bağlı kalmak sizi başarıdan uzak kılacaktır.

İçerik tarzına bağlı kalmak yerine kendi işletmenizin veya markanızın kültürüne veya kendi tarzınıza bağlı kalmalısınız. İnsanların sizden beklentileri budur. Okuyucu sizde olanı sizden özgün bir biçimde istemektedir. Sonuçta okuyucunun etkileşim kuracağı nokta oluşturduğunuz markadır. Bazı durumlarda profesyonel içerik üreticilerinin elde edemediği başarıyı markanın içinde yetişmiş bir kişinin başarmasının asıl nedeni budur.

Doğru Bilinen Yanlış: Nicelik Başarıyı Getirir

Hedefiniz tamamen sayfa görüntülenme miktarını yukarı çekmezse içerik sayısının fazla olması size avantaj sağlar. Ancak en ufak farklı bir hedefiniz varsa tamamen sayfa görüntülenme miktarına odaklanmanız sizi hataya düşürecektir. Bu nedenle içerik oluştururken niceliği değil niteliği merkeze almalısınız.

Sayfa görüntülenme size hangi açılardan değer katar? Sayfa görüntülenme miktarının yüksek olması dönüşüm sağlamaktan daha mı önemlidir? Eğer bu iki soru için geçerli nedenleriniz varsa durmayın, niteliği es geçin ve içerik üretmeye devam edin. İçerik anlamında rakiplerinizle mücadele etmek istiyorsanız bunun yanlış olduğunu bilmelisiniz. Çünkü başarıyı nicelik değil nitelik getirir.

Doğru Bilinen Yanlış: Sosyal Paylaşım ve Trafik Başarı Anlamına Gelir

Arama görünümünün iyi olması, sosyal paylaşımların ve trafik değerlerinin yüksek olması başarılı olduğunuz anlamına gelmez. Çünkü bunların hepsi içerik pazarlama çalışmalarının bir sonucudur. Tek başına bu ölçümlerin sizi başarıya götürdüğünü düşünüyorsanız yanılıyorsunuz demektir. Sizi başarıya götüren unsur aslında içerik pazarlama çalışmasının başarısıdır.

Nitekim, içerik pazarlama çalışmaları sadece trafik ve sosyal paylaşımla alakalı değildir. İçerik pazarlama çalışmaları markanızın belirlediği hedeflere ulaşma konusunda oluşturulmaktadır. Markanızın hedeflerine ulaşma konusunda başarıya ulaşabiliyorsanız içerik pazarlama çalışması sizi başarıya ulaştırmış demektir.

✔ Potansiyel müşterileriniz veya okuyucularınız ile etkileşim kurup ürünlerinizi veya hizmetlerinizi iyileştirebiliyor musunuz?

✔ Markanız sıkça söz edilen bir marka haline dönüştü mü? Okuyucularınız markanızı gururla dile getirebiliyorlar mı?

✔ Markanızı seçen müşterilerin deneyimlerini iyileştirebiliyor musunuz? Müşteriler markanız ve onun sunduğu hizmetlerden memnun mu?

✔ Markanızın diğer pazarlama çalışmalarına olumlu katkı yapabiliyor musunuz?

✔ Ortaya koyduğunuz çalışmalar çeşitli alanlarda tasarruf yapabilmenizi sağladı mı?

✔ Ortaya koyduğunuz çalışmalar çeşitli alanlarda elde ettiğiniz gelirlerin yükselmesini sağladı mı?

Eğer bu sorulara olumlu cevaplar verebiliyorsanız bu durumda ortaya koyduğunuz içerik pazarlama planı sizi başarıya ulaştırabiliyor demektir. Sizin için başarı sosyal paylaşım ve trafik değerlerinden ibaret değildir. Bir marka olmak istiyorsanız bu değerleri kullanım alanınızdan elde ettiğiniz dönüşümlerin başarınızı belirleyeceğini bilmelisiniz.

İçerik pazarlama arama görünümün iyileştirilmesi ve sosyal pazarlamadan çok daha fazlasıdır. İçerik pazarlamadan doğru bir biçimde yararlanmak istiyorsanız ilk adım olarak burada belirtilen doğru bilinen yanlışlardan kurtulmalısınız. Hedef kitlenizi anlamalısınız. Hedef kitlenize uygun hareket etmeli ve hedef kitlenin içerisinden çıkıp gelen potansiyel ziyaretçilere değer katmalısınız. Sizi başarıya ulaştıracak en temel içerik pazarlama unsurları bunlardır.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap