E-Posta İle Ulaş
E-Posta İle Ulaş info@timurdemir.com.tr
Daha çok oku, daha başarılı ol!

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama sık sık karşınıza gelen popüler terimlerden biri olabilir. Bu terimi süslü ve ilgi çekici yapan şey son dönemde ön planda olmasıdır. Dolayısıyla aklınıza şöyle bir soru gelebilecektir: Dijital pazarlama nedir?

Bu yazıyı baştan sona incelemeniz durumunda dijital pazarlamanın ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve dijital pazarlamada kullanılan bazı basit stratejileri öğrenebileceksiniz.

Dijital Pazarlamanın Tanımı

Dijital pazarlamanın ne olduğunu merak ediyorsanız aslında tanımı oldukça basittir. Dijital pazarlama, dijital kanallar aracılığıyla reklam yayınlamaktır. Sosyal medya, mobil uygulamalar, e-posta, web uygulamaları, arama motorları, internet siteleri bu kanallara verilebilecek en ideal örneklerdir.

Dijital pazarlama, elektronik cihazları içeren herhangi bir pazarlama ürünü veya hizmet biçimidir. Elektronik cihazların yıllardır var olduğunu düşünürseniz aslında var oluşunu çok yakın zamana indirgemek mümkün değildir.

Dijital pazarlama hem online ortamda hem de online olmayan ortamda yapılabilir. Bu iki yönlü durum çok yönlü bir dijital pazarlama stratejisinin olmazsa olmazları arasında yer almaktadır.

Dijital Pazarlamanın 5 Önemli Bileşeni

Dijital pazarlamanın herhangi bir işletme için önemini anlamak için anlamanız ve yönetmeniz gerekene kitle etkileşimlerini düşünmek zorundasınız. Günümüzde dijital pazarlama, siteler veya e-postadan çok daha fazla sayıda noktada kitle etkileşimi sunmaktadır.

Dijital pazarlama kendi içerisinde yer alan ve "beş önemli bileşen" olarak adlandırılan nitelikleri yönetmeyi içermektedir. Bu beş önemli bileşen, tüketicilerin markalarla etkileşime girmesi, işletmelerin kitlelerine farklı şekillerde ulaşmaları ve onlardan bilgi edinmeleri için çeşitli fırsatları tanımlamaktadır:

  • Dijital Cihazlar: Hedef kitle, genellikle akıllı telefonlar, tabletler, masaüstü bilgisayarlar, televizyonlar ve oyun cihazları gibi bağlı cihazların bir kombinasyonu aracılığıyla ticari siteler ve mobil uygulamalarla etkileşime girdiklerinde bir deneyim yaşamış olmaktadırlar.
  • Dijital Platformlar: Bu cihazlardaki etkileşimlerin çoğu, bir tarayıcı veya başlıca platformlardan veya hizmetlerden, yani Facebook (ve Instagram), Google (ve YouTube), Twitter ve LinkedIn'den yapılmaktadır.
  • Dijital Medya: Reklamcılık, e-posta ve mesajlaşma, arama motorları ve sosyal ağlar gibi kitlelere ulaşmak ve etkileşim kurmak için kullanılan ücretli, sahip olunan veya kazanılan iletişim kanallarıdır.
  • Dijital Veriler: İşletmelerin kitle profilleri ve işletmelerle etkileşimleri hakkında topladığı bilgilerdir. Bu bilgiler çoğu ülkede yasalarla koruma altındadır.
  • Dijital Teknoloji: İşletmelerin sitelerinde, mobil uygulamalarında, mağaza içi unsurlarda ve e-posta kampanyalarında etkileşimli deneyimler oluşturmak için kullandığı pazarlama teknolojileridir.

Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

Bir yerden bir yere gitmeye çalışırken yolculuk sırasında karşınıza çıkan reklam panolarını hatırlıyor musunuz? Benim yaşım düşünüldüğünde, ben reklam panolarını gördüğüm zamanlar genç bir çocuktum. Bu reklam panoları aslında bizleri bir yerlere veya bir şeylere davet etmekteydi.

Bazı durumlarda Audi, BMW ve Mercedes gibi büyük markalar arasında reklam panosu savaşları yaşanmaktaydı. Belirli bölgelerde reklam panosu reklamlarının hala kullanıldığını unutmamak gerekir. Ancak gerçekçi konuşacak olursak reklam panoları eskisi kadar etkili değildir.

Google ve Facebook gibi büyük dijital firmalar herhangi bir geleneksel medya şirketinden daha fazla gelir elde etmektedirler. Sebebini hiç merak ettiniz mi? Sebebi oldukça açık. Çünkü bu firmalar daha fazla insana ulaşabilmektedirler. Kısaca dijital pazarlama bu yüzden önemlidir.

Reklam panosu gibi geleneksel reklam yöntemlerinin etkisini yitirmesinin temel sebebi teknolojinin her alanda olduğu gibi sürücülük ve otomobil yolculuğu gibi konularda da geleceği şekillendirmesidir.

Bunu daha net bir örnekle anlatmak mümkündür. Bir arabada şoför hariç 3 kişi yolculuk ettiğinizi düşünün. Bu 3 kişiden kaçı yolculuk sırasında yola bakmayı tercih eder? Belki içlerinden sadece birisi. Diğerleri ise yolculuk sırasında telefonlarıyla meşgul olmayı tercih edeceklerdir.

Artık dünya değişmektedir. Belki gelecekte otomobilleri insanlar değil yapay zeka kullanacak. Bu yönde çalışmalar olduğu bir gerçektir. Otonom araç şeklinde arama yaparsanız şimdiden birçok şirketin bu yönde çeşitli atılımlar yaptığını görebilirsiniz.

Artık eski kafa bazı pazarlama yöntemlerini bir kenara atmak gerektiğini bilmeniz gerekmektedir. İhtiyacınız olan dijital pazarlama malzemelerini bulmak için kendinize vakit ayırmalısınız. Ancak çok fazla geç kalmamalısınız. Çünkü teknoloji çok hızlı ilerlemektedir.

İnsanlar günün neredeyse yarısını (gerçek veriler 11 saat diyor) elektronik cihazları kullanarak geçirmektedir. Bu neredeyse ayakta kaldığımız zamanın büyük bir bölümünü dijital dünyada geçirdiğimiz anlamına gelmektedir. Fark yaratmak istiyorsanız dijital pazarlamanın öneminin farkına varmak zorundasınız.

Dijital Pazarlamaya Genel Bakış

Dijital pazarlamanın aslında 2 temel ayağı vardır. Bunlardan birisi online pazarlama, diğeri ise online olmayan (offline) pazarlama şeklindedir. Bununla birlikte hem online pazarlama hem de online olmayan pazarlama içerisinde aslında ayrı bir başlığın konusu olacak çeşitli kategoriler vardır.

Öncelikle online pazarlamanın büyük kategorilerine göz atalım istiyorum. Daha sonra ise geriye kalan ve online olmayan pazarlama olarak adlandırdığım dijital pazarlamanın kategorilerini inceleyelim. Her birinin kendine özgü bir doğası olduğunu öğrenince dijital pazarlamanın çok büyük bir dünyasının olduğunu fark edeceksiniz.

Dijital online pazarlamanın temel kategorileri:

  • Arama motoru optimizasyonu (SEO)
  • Arama motoru pazarlamacılığı (SEM)
  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlamacılığı (SMM)
  • Tıklama başına ödeme reklamcılığı (PPC)
  • Satış ortaklığı pazarlamacılığı
  • E-posta pazarlamacılığı

Dijital offline pazarlamanın temel kategorileri:

  • Gelişmiş offline pazarlama
  • Radyo pazarlamacılığı
  • Televizyon pazarlamacılığı
  • Telefon pazarlamacılığı

Dijital Online Pazarlamanın Türleri

Daha önce belirttiğim gibi dijital pazarlamanın 2 farklı ana grubu bulunmaktadır. Online pazarlama ve offline pazarlama olarak adlandırılan bu iki grubun odaklandıkları alanlar farklıdır. Offline pazarlama radyo, televizyon ve telefon reklamcılığını kapsarken, online pazarlamanın 7 farklı ana kategorisi vardır.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Arama motoru optimizasyonu, arama motorlarında yer alan ücretsiz, organik ve doğal sonuçlardan trafik elde etme işlemidir. Arama motoru optimizasyonu genel olarak SEO kelimesiyle belirtilmektedir. Online pazarlama içerisinde en fazla yatırım getirisi sağlayan yöntemlerden biridir.

Arama motorlarının siteleri nasıl sıraladığını anlayarak, bir sitenin alakalı aramalar için sıralama şansını en üst düzeye çıkarmak için optimize edebilirsiniz. Bununla birlikte, arama motoru algoritmaları değişmeye devam etmektedir. Online işletmelerin alakalı anahtar kelimeler için yüksek sıralamalar elde etmesi için en iyi uygulamalarla güncel kalması zorunludur.

Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM)

Arama motoru pazarlamacılığı anlamına gelen SEM, arama motorlarından reklam satın alarak site trafiği kazanma sürecidir. Google Ads birçok ölçütle arama pazarlamacıları tarafından kullanılan en popüler ücretli arama platformudur. Onu Bing Ads takip etmektedir. Bunun ötesinde, büyük sosyal ağlarda bir dizi farklı reklamcılık seçenekleri bulunmaktadır.

Genellikle, SEM reklamcılığı, reklam verenlere reklamları her tıklandığında önceden belirlenmiş bir tutarda ücret alan arama motorları aracılığıyla gerçekleşmektedir. Arama motorları bu modelden cömert bir biçimde yararlanırken, site sahipleri potansiyel müşterileri hassas bir biçimde hedefleme şansı elde etmektedirler.

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlaması, açıkça tanımlanmış bir kitleyi çekerek ve elde tutarak, kazançlı müşteri eylemlerini teşvik etmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturmaya ve dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır.

Temel olarak, içerik pazarlama satış yapmadan önce müşterilerle iletişim kurmaya odaklanan ve sürekliliği olan bir süreçtir. Markaların tüketiciyi eğitmek için içerik pazarlama stratejilerini kullanmaları gerekmektedir. Bunu yaparken tüketicilere tutarlı ve değerli bilgiler sunmak zorundadır.

Ne tür bir pazarlama yaptığınıza bakılmaksızın, içerik pazarlaması tek başına ele alınmaması gereken bir pazarlama çeşididir. Kaliteli içerik, sosyal medya pazarlama, SEO, halkla ilişkiler, PPC, inbound pazarlama ve içerik stratejisi de dahil olmak üzere tüm pazarlama biçimlerinin bir parçasıdır.

Sosyal Medya Pazarlamacılığı (SMM)

Son kullanıcı açısından düşünecek olursanız birçok insanın sosyal medya hakkında birçok şey bildiğini görebilirsiniz. Ancak, son kullanıcıların sosyal medya pazarlaması hakkındaki bilgileri genellikle çok daha sınırlıdır.

Sosyal medya pazarlaması, işletmelerin marka eşitliği oluşturma, müşteri hizmetlerini geliştirme, yeni müşterilere ulaşma ve müşteri geri bildirimi toplama hedeflerini yerine getirmeleri için harika bir yoldur. Şirketler başkalarına değer sağlayan sosyal medya içeriği oluşturdukları sürece müşterilerle kazançlı bir şekilde bağlantı kurabilmektedirler.

Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı (PPC)

PPC, reklam verenlerin reklamlarından biri her tıklandığında ücret ödediği bir online pazarlama modelidir. PPC teriminin açılımı tıklama başına ödeme şeklindedir. Esasen, bu ziyaretleri organik olarak kazanmaya çalışmak yerine sitenize ziyaret almak anlamına gelmektedir.

Arama motoru reklamcılığı en popüler PPC reklamcılığı türlerinden biridir. Birisi işletme teklifleriyle ilgili bir anahtar kelimeyi aradığında, reklam verenlerin bir arama motorunun sponsorlu bağlantılarında reklam yerleşimi için teklif vermesine olanak tanımaktadır.

Örneğin, "PPC yazılımı" anahtar kelimesine teklif vermeniz durumunda reklamınız Google sonuçlar sayfasının en üst noktasında görünecektir. Bu doğal olarak arama motoru kullanıcısının karşısına çıkacak olan ilk sonuç olacaktır.

Satış Ortaklığı Pazarlamacılığı

Satış ortaklığı pazarlamacılığı, bir satış ortağının başka bir kişinin veya şirketin ürünlerini pazarlamak için bir komisyon kazanma sürecidir. Satış ortağı sadece hoşlandıkları bir ürünü aramakta, daha sonra bu ürünü tanıtmakta ve tanıtım ile elde ettikleri her satıştan bir parça kazanç elde etmektedir. Satışlar, bir siteden diğerine giden satış ortaklığı bağlantıları aracılığıyla izlenmektedir.

  • Sitenizde, sosyal medya hesabınızda veya blog sayfanızda bir site için reklam veya link gösterirsiniz.
  • Müşteri bu reklama veya linke tıklar.
  • Müşteri takip edilebilen link aracılığıyla ilgili siteye gider.
  • Müşteri ilgili sitede satın alım gerçekleştirir.
  • Satış ortaklığı ağı satın alımı ve satın alım detaylarını kaydeder.
  • Yapılan satış, ilgili site tarafından geçerli bir satış olarak onaylanır.
  • Yapılan işlem sizin adınıza kayıt altına alınmış olur.
  • Sonuç olarak yaptırdığınız satıştan komisyon elde edersiniz.

Satış ortaklığı süreci kabaca bu şekildedir. Bir şirketin satış yapmasına yardımcı olduğunuz zaman ondan belirtilen tutarda komisyon alırsınız. Örnek vermek gerekirse, bir satış için belirtilen komisyon %10 ise 1.000 TL'lik bir satıştan 100 TL kazanmış olursunuz.

E-posta Pazarlamacılığı

E-posta pazarlamacılığı, internet üzerinden satış yapmaya çalışan herhangi bir işletme için uzun zamandır kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem, müşterilerle doğrudan iletişim sağlamanıza ve potansiyel müşterileri sitenize çekmenize yardımcı olacaktır.

Birkaç basit adımda, müşterilerinize birkaç dakika içinde güncellemeler, heyecan verici haberler, hatırlatıcılar vb. sunabilirsiniz. Aynı zamanda, bu bültenleri yazdırarak el ilanları olarak kullanabilirsiniz. Doğru araçları kullandığınız zaman, profesyonel görünen ve işletmenizi istediğiniz şekilde temsil eden özelleştirilebilir e-postalar göndermek oldukça kolay olabilecektir.

Dijital Offline Pazarlama Türleri

Dijital offline pazarlamanın 4 büyük ana kategorisi vardır. İlk olarak, gelişmiş offline pazarlama adı verilen türe göz atmanızı öneririm. Bu tamamen offline ortamda gerçekleştirilen ancak elektronik cihazlardan geliştirilmiş bir pazarlama şeklidir.

Örneğin, gittiğiniz restoran siparişleri oluşturmak için kullanıcıların önüne konulmuş bir iPad veya Android tablet bilgisayar kullanıyorsa, bu elektronik cihaz ile yemek yeme deneyiminizi güçlendirecek bir şeydir. İnsanların dijital medyayı yıllardır pazarlamalarını geliştirmek için kullandıklarını unutmamalısınız.

Bir sonraki offline pazarlama şekli ise radyo pazarlamasıdır. Can sıkıcı ama coşkulu bir araba satıcısının bağıra bağıra bir şeyler anlatmaya çalıştığını duyar gibi oldunuz mu? İşte radyo pazarlaması ile karşı karşıyasınız demektir.

Elbete offline pazarlama konusunda televizyon pazarlamasını unutmamak gerekmektedir. Televizyon reklamları neredeyse 50-60 yıldır hayatımızda yer almaktadırlar. Her ne kadar son dönemlerde etkilerinin azaldığı düşünülse bile hala kullanıldıklarını unutmamak gerekmektedir.

Son olarak, offline pazarlamanın en büyük ve en hızlı büyüyen alanlarından birine ulaşmak gerekmektedir. Bu telefon pazarlamacılığından başka bir şey değildir. Başarılı kullanımlarını bulmak ne kadar nadir olsa bile bu pazarlama türünün etkileyici olduğu gözden kaçırılmamalıdır.

Gelişmiş Offline Pazarlama

Klasik bir reklam panosu ile teknolojiden güç alan bir reklam panosunu birbirinden ayıran en önemli özellik nedir? Hayır, boyut veya tanıtılan ürün değildir. Bu sorunun cevabı tek kelimedir: LED. Biraz daha zorlarsak üç kelime, "light emitting diodes" yani ışık yayan diyotlar.

Çok az bir nüfusun olduğu ilçelerde veya semtlerde LED ile parıl parıl parlatılmış panolara gerek yoktur. Çünkü zaten dikkatini çekebileceğiniz çok az sayıda insan vardır. Fakat, nüfusun yoğun olduğu ve çok uğrak olan yerler söz konusu olduğunda (örneğin İstanbul'daki İstiklal Caddesi) LED ile desteklenmiş panolar size yardımcı olacaktır.

Gelmiş offline pazarlama sadece bununla sınırlı değildir. Bir Apple mağazasına, MediaMarkt veya Teknosa gibi bir mağazaya girdiğiniz zaman gördüğünüz manzara oldukça nettir. İnsanlar satışa sunulmuş olan telefonları, tablet bilgisayarları, masaüstü bilgisayarları ve dizüstü bilgisayarları rahatlıkla karıştırmaktadırlar.

Bu gelişmiş offline pazarlamanın bir yöntemidir. Herhangi bir elektronik ürününüz varsa, herhangi bir teşhir ürünü doğrultusunda dijital pazarlama stratejisi gerçekleştirebilirsiniz.

Bizim çocuk olduğumuz dönemlerde teknoloji dergileri ve çeşitli internet siteleri demo adı verilen bir anlamda "tanıtım ürünü" manasına gelen CD'ler sunarlardı. İnsanlar bunları kullandıktan sonra bir oyunu satın alıp almayacaklarına karar verirlerdi. Özellikle PlayStation ilk çıktığı dönemlerde bu çok yaygındı.

Şimdilerde durum biraz değişti. Artık insanlara CD hediye etmek gibi bir şey söz konusu değil. Fakat bu yöntemin benzerini kullanan insanların olduğunu unutmamak gerekmektedir. Örneğin, yerel bir müzik grubu olmanız durumunda albümünüzü bir USB'ye ekleyerek onu insanlara hediye edebilirsiniz.

Radyo Pazarlamacılığı

Radyo icat edileli sizce kaç yıl oldu? 1895 yılında Alexander Popov tarafından icat edilen radyo günümüzde hala kullanılmaktadır. Bu anlamda radyonun uzun bir süredir hayatımızda olduğunu kabul etmemiz gerekmektedir. Üstelik radyo, internet karşısında ezilip büzülmek yerine ona uyum sağlayarak televizyona göre daha başarılı bir geçiş yaşamıştır.

  • Radyo hala dünya genelinde gelişmiş ülkelerdeki insanların %75'ine ulaşmaktadır.
  • Radyo dinleyen kişiler günde yaklaşık 2 saat radyo dinlemektedirler.
  • Dünya genelinde tüm radyo reklamcılığı giderlerinin %40'ı ABD'ye aittir.
  • Gelişmiş ülkelerdeki insanların %50'si her ay en az bir kez internet radyosu dinlemektedir.

Her ne kadar radyo üzerinden elde edilen kazanç düşük olsa bile radyonun öldüğünü söylemek pek mümkün değildir. Pandora'nın 80 milyon kullanıcıya sahip olduğunu unutmamak gerekir. Üstelik Pandora her yıl yaklaşık 4 milyar dolar kazanç elde etmektedir.

Radyonun gücünden yararlanmak için bir şekilde yaratıcı reklamlar oluşturmanız gerekmektedir. Son zamanlarda bu konuda çok önemli bir atılım yaşandı. İnternet radyoları artık şovların başına reklamlar vermeye başladılar. Bundan ilham alarak bir dijital pazarlama stratejisi geliştirebilirsiniz.

Sosyal medya bugünlerde oldukça popüler ve pazarlama çalışmalarına uygun bir yer olduğu için yerel bir radyo istasyonu bulmak, bir şova katılmak, röportaj gerçekleştirmek veya onlarla bir anlaşma yapmak çok zor değildir. Bunu yaptıktan sonra, en iyi saatte yayında yer almak için en iyi sponsorluk çözümünü sunmaya çalışmalısınız.

Televizyon Pazarlamacılığı

Televizyon pazarlamacılığı gerçekten büyüktür. Bu büyüklük onun sürekli ayakta kalmasını sağlamaya yetecek gibi durmaktadır. Televizyon pazarlamacılığı her yıl en çok paranın yatırıldığı sektördür. Ancak, YouTube'un gelişip kendini göstermesinden sonra televizyon reklamlarının verimliliği hızla düşmüştür.

Kim bir video oyunuyla ilgili herhangi bir bilgiye sahip olmayan bir televizyon programında oyunla ilgili konuşmaları dinler ki? YouTube'ta ise bir oyunla ilgili bilgi sahibi olan birinden oyuna yönelik ipuçları almanız ve yayını yapan kişiyle etkileşime girmeniz mümkündür.

Bunların tamamını ücretsiz olarak yapacağınızı unutmayın. Bununla birlikte, insanların günde ortalama 4 saat televizyon izlediği gerçeğini bilmeniz gerekmektedir. Peki televizyon reklamlarının başarısız olmasının sebebi nedir? Çünkü bu reklamlar spesifik değiller.

Televizyon reklamları genele hitap etmektedir. Arama motorları, yeniden hedefleme, sosyal medya ve e-posta pazarlamacılığı gibi faktörlerin olduğu bir dünyada zaten ilgi duyduğunuz ürünlerle ilgili reklamlar görmeye alışkın durumdasınız.

Artık televizyondan film izlemeye bile tahammül edemediğimizi görmek şaşırtıcı değildir. Netflix her yıl 5 milyar dolara yakın gelir elde etmektedir. Bu nedenle televizyon pazarlamacılığı alanındaki her bir pazarlamacının artık çok daha dikkat etmesi gerekmektedir.

Televizyon reklamlarında tüy dökücü krem reklamı, ardından vitamin reklamı, daha sonra çikolata reklamı, film reklamı ve bahis reklamı görebilirsiniz. Bunların her birisi birbiriyle alakası olmayan konulardır ve televizyon reklamlarında bombardıman gibi size sunulmaktadır.

Elbette bu televizyon reklamlarının öldüğü anlamına gelmemektedir. Hala yayınlamaya değer çeşitli televizyon reklamları vardır. Ancak bunların maliyetli olduğunu bilmeniz gerekmektedir. Sadece viral olarak yayılabilecek türde reklamlar dikkat çekicidir.

Telefon Pazarlamacılığı

Telefon pazarlamacılığı, dijital pazarlama ile ilgilenen kişiler tarafından pek fazla anlaşılmayan bir pazarlama türüdür. Bu pazarlama türü hakkında durumu iyi anlamak ve buna uygun olarak çeşitli stratejiler geliştirmek zorunda olduğunuzu bilmelisiniz.

Telefon pazarlamacılığı aslında akıllı telefonlar nedeniyle darbe yiyen bir alandır. İnternet kullanıcıların yaklaşık %80'inden fazlası bir akıllı telefona sahiptir. 2014 yılında, mobil telefonlardan yapılan internet erişimi masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardan yapılan erişimi geçmiştir.

2016 yılında mobil reklamlara harcanan tutar masaüstü reklamlara harcanan tutarı aşmıştır. 2020 yılında ise televizyon reklamcılığına harcanan para kadar mobil reklamcılığa para harcanacaktır. Bunun çok hızlı bir büyüme olduğunu fark etmiş olmalısınız.

Her ne kadar internet bağlantısı olan akıllı telefon kullanıcıları için takip edebileceğiniz farklı türde pazarlama stratejileri olsa bile ürünlerinizi veya hizmetlerinizi pazarlamak için bazı offline yolların olduğunu bilmelisiniz. Bu konuda fena halde göz ardı edilen 2 uygulama bulunmaktadır.

Arama ve Mesajlaşma

Soğuk arama adını taşıyan yöntem önceden temasa sahip olmadığınız bir kişiyi aramak ve onlara bir şey satmaya çalışmaktır. Günde yaklaşık 3 satış (pazarlamacılar günde 52 kişiyi ararlar, ortalama olarak bir alıcı bulana kadar yaklaşık 17 arama yaparlar) gerçekleştirilmektedir. Fakat bu yöntemde sosyal medya gibi verilerin analiz edilmesi gibi net bir durum yoktur.

Bu yöntem işe yaramaktadır. Ancak son müşterilere (B2C) satış yaparken ve satış yapmaya çalışmadan önce iletişim kurarken çok iyi ölçekleme yapmak söz konusu değildir. Bu nedenle, soğuk arama yöntemini tercih etmekten çok daha verimli bir uygulama olan mesajlaşma yoluyla pazarlama yapmayı tercih etmek gerekmektedir.

Online ve offline kısa mesajların okunması neredeyse garanti gibidir. Mesajlar, her ne kadar web çok daha kullanılabilir olsa bile metinleri insanlara ulaştırmak için çok ideal yollardan biridir. Özellikle mesaj sınırının bulunduğu bu ortamda 160 kabaca 160 karakterde tüm derdinizi anlatmanız gerekmektedir.

Mesaj yoluyla insanlara ulaşmadan önce onlardan izin almanız gerektiğini unutmamalısınız. Kısa mesaj yoluyla pazarlama yaparken bu çalışmaları ölçeklenebilir hale getirecek çeşitli servis sağlayıcılar bulunmaktadır. Dolayısıyla bunlardan yararlanarak dijital pazarlama stratejinizi güçlendirebilirsiniz.

Online Pazarlamaya Başlangıç adımları

Online pazarlama ışık hızında gelişmeyi sürdürmektedir. Başarılı olmak için eleştirel düşünmek, bağımsız hareket etmek ve acımasızca yaratıcı olmak zorundasınız. Online pazarlamada önde olmak isterseniz bir kılavuza ihtiyaç duyacağınız kesindir. Ders kitapları, eğitim videoları veya seminerler arasından seçimler yapabilirsiniz.

Ancak, öncelikle sizin bu dünyaya giriş yapmanızı sağlayacak bir şeye ihtiyacınız olduğunu bilmeniz gerekmektedir. Online pazarlamaya başlangıç kısmında size sağlıklı bir strateji ve taktik oluşturmanız için bazı püf noktası olarak nitelendirilen bilgiler sunacağım. Sonrasında ise online pazarlamanın temel kategorilerine geçiş yapacağız.

1. Müşteriye Odaklanmak

Müşterileriniz, potansiyel müşterileriniz ve iş ortaklarınız işletmenizin can damarı durumundadır. Pazarlama stratejinizi onların etrafında oluşturmak zorundasınız. Pazarlamanın 1. adımı, müşterilerinizin ne istediğini anlamaktır. Bu, çok çeşitli kitlelerle uğraşırken zor olabilecektir.

Bu sebepten ötürü size ölçekli kişisel bağlantılar oluşturma sürecinde ve şirketinizin için yatırım getirisi elde etmek için müşteri değeri öneri hazırlama sürecinde yardımcı olabilecek bir rehbere veya kılavuza ihtiyacınız olacaktır.

2. Pazarlama Sistemi Oluşturmak

Vasat pazarlamacılar genelde kampanyanın koşullarını düşünmektedirler. İyi pazarlamacılar ise kampanyanın büyüme sistemini düşünmektedirler. Pazarlama stratejinizi markanız için sürdürülebilir ve yatırım getirisi sunan bir yapıya kavuşturmak için çaba göstermelisiniz.

Markalaşma konusunda klasik stratejilerin artık geride kaldığını unutmayın. Sağlam bir gelir akışı oluşturmak için çeşitli verileri ve ölçütleri kullanarak markanızın başarı şansını yükseltmeye çalışmalısınız.

3. Marka Hikayesini Oluşturmak

İnsanlar para harcadıklarında hem mantıksal hem de duygusal karar vermek için çaba göstermektedirler. En etkili pazarlama sistemleri her ikisine de hitap etmektedir. Hikaye anlatımı, şirketinizin müşterilerle bağlantı oluşturmak için kullanabileceği en güçlü araçlardan biridir.

Müşterilerinize doğru bir şekilde hitap edip onları pazarlama çabalarınızın bir parçası haline getirmek istiyorsanız şirketinizin hikayesini geliştirmenin mekaniklerini öğrenmeniz gerekmektedir.

4. Trafik Elde Etmek

Dünyanın en şaşırtıcı web mağazasına, blog sayfasına veya ürününe sahip olabilirsiniz. Ancak herhangi bir trafik almıyorsanız işletmenizin büyüme stratejisi pek istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Bu nedenle sitenizin trafik elde etmesi için çaba göstermeniz gerekmektedir.

Ziyaretçileri sitenize getirmek için en yaygın ücretsiz ve ücretli trafik edinme yöntemlerini kullanmayı denemek zorundasınız. Bu yollardan hangisi size daha fazla yatırım getirisi ve uzun vadeli sonuçlar sunuyorsa onları tercih etmelisiniz.

5. Dönüşümleri Optimize Etmek

Trafik edinimi pazarlama denkleminin sadece bir parçasıdır. Satışları artırmak için bir dönüşüm stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Bunu yapmadığınız zaman markanızın başarı şansını epey bir azaltmış olursunuz. Oluşturduğunuz strateji temel olarak dönüşümlere uygun optimize çalışmalarını içermelidir.

Dönüşüm için optimize çalışmaları yaparken, sitenizi ilk defa ziyaret eden kişileri müşterilere dönüştürme ve ilk müşterileri tekrar satın alım gerçekleştiren kişilere dönüştürmek için çeşitli fırsatlar oluşturmanız gerekmektedir.

6. Hedef Kitleyle Bağlantı Kurmak

İçerik pazarlaması blog yazmaktan daha fazlasıdır. Doğru yürütüldüğünde, makaleler, kılavuzlar, web seminerleri ve videolar içeren içerikler işletmeniz için güçlü büyüme faktörleri olabilecektir. Güven oluşturmaya ve inanılmaz derecede kalite üretmeye odaklanın.

Her şeyden önemlisi, doğru ölçütleri yakalamış olduğunuzdan emin olun. Yatırım getirisi oluşturmak için içerik oluşturun. Doğru sonuçları ölçmeye çalışın. Hedef kitleyle bağlantı kurmak markanızın başarı şansını yükseltecektir.

7. Ücretli Reklamları Kullanmak

Ücretli reklam pazarlaması, muhtemelen şu veya bu şekilde karşılaştığınız bir şeydir. Bu konunun diğer adları arasında arama motoru pazarlaması (SEM), online reklamcılık veya tıklama başına ödeme (PPC) pazarlaması yer almaktadır. Pazarlamacılar genellikle bu terimleri aynı şeyi anlatmak için kullanmaktadırlar.

Pazarlamacılar bu tekniği çok fazla kullanmazlar. Bunun temel sebebi ise maliyet açısından bütçe dostu olmamasıdır. Bu bakış açısı sizi önemli bir dezavantaja sürükleyecektir. Şirketlerin herhangi bir bütçe sınırlaması olmadan PPC kampanyaları yürütmesi pek mümkün değildir. Çünkü bir şekilde yatırım getirisi elde etmek gerekmektedir.

8. Bireysel Görüşmeleri Kullanmak

E-posta pazarlaması gerçek anlamda kötü bir itibara sahiptir. Çünkü spam mesajların en yoğun olarak görüldüğü alanlardan biridir. Ancak, doğru yürütüldüğünde, e-posta pazarlaması inanılmaz derecede güçlüdür. İşin püf noktası oyunu kuralına göre oynamaktır.

Önceliğiniz satış değil insanlarla bağlantı kurmak olmalıdır. Otomasyon fırsatlarından yararlanıyorsanız mutlaka kişisel dokunuşlar gerçekleştirin. Bunu yapabilmek için elbette e-posta pazarlamacılığı konusunda bazı incelikleri öğrenmeniz gerekmektedir.

9. Satış Ortaklığını Kullanmak

İnternet onlarca yıldır var olan bir şey. Satış ortaklığı, online pazarlamanın ilk günlerinden beri kullanılan bir şeydir. Riskten kaçan veya ön pazarlama maliyetlerine harcayacak bütçeye sahip olmayan işletmeler için harika bir çözüm durumundadır.

Markanız için bir gelir kanalı oluşturmak istiyorsanız satış ortaklığı size yeni bir gelir akışı fırsatı sunacaktır. Bu gelir akışı fırsatını kullanıp satış ortaklığı üzerinden daha fazla yatırım getirisi elde etmeniz mümkündür.

10. SEO Çalışması Yapmak

Arama motorları yeni kitlelere bağlanmak için son derece güçlü bir kanaldır. Google ve Bing gibi şirketler, müşterilerini mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimine maruz bırakmak için çaba göstermektedirler. Bir SEO stratejisini takip edip SEO çalışması yapmak bu nedenle çok önemlidir.

Güçlü bir SEO stratejisinin ilk adımı sitenizdeki içeriğin ve ürünlerin en iyi şekilde olmalarıdır. İkinci adım ise doğru yerde sıralama elde etmek için kullanıcı deneyimi bilgilerini arama motorlarına iletmektedir. Bu nedenle SEO oldukça rekabetçi olma özelliğine sahiptir.

11. Sosyal Strateji Oluşturmak

Sosyal medya stratejiniz bir Facebook profilinden veya Twitter özet akışından daha fazlasıdır. Doğru yürütüldüğünde, sosyal medya güçlü bir müşteri etkileşim kaynağı ve trafik merkezidir. Her sosyal sitede profil oluşturmak son derece zahmetsiz ve kolaydır.

Bu yanlış bir yaklaşımdır. Bunun yerine yapmanız gereken, markanızın önemli müşterilere ve potansiyel müşterilere ulaşma olasılığının yüksek olduğu birkaç önemli kanala odaklanmaktır. Böylece markanızın erişim alanını genişletmeyi başarabilirsiniz.

12. Mobile Odaklanmak

Çoğu marka mobil web için optimize edilmemiş durumdadır. Günümüzde bu büyük bir sorundur. Platformlar arası bir dünyada faaliyet gösterdiğimizi unutmamanız gerekmektedir. Akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar günlük kullanım için masaüstü bilgisayarların yerlerini almaktadırlar.

Bunun için veriye dayalı bir mobil yaklaşım kullanmanız gerekmektedir. Bunu yaptığınız zaman mobil platformlarda çok daha doğru stratejileri uygulayabilir ve markanızın başarılı olmasını sağlayabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Stratejisine Genel Bakış

Dijital pazarlamanın öneminden yazının hemen giriş kısmında söz etmiştim. Şimdi ise dijital pazarlama stratejisinin öneminden söz etmek istiyorum. Dijital dönüşümü ve şirket büyümesini desteklemek için bir dijital pazarlama planı oluşturmanın ve kullanmanın belirli bir sebebi vardır.

Dijital pazarlama stratejisi geliştirmek istiyorsanız nereden başlamalısınız? Birçok işletme, dijital ve mobil kanalların müşterileri elde etmek ve elde tutmak için hayati öneme sahip olduğunu düşünse bile yaygın bir problem bulunmaktadır. Bu insanların elinde kitlelerini etkili bir şekilde büyütmek için bir plan yoktur.

Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturmanın Zorluğu

Dijital pazarlama planı oluşturmanın en zor yanı nereden başlayacak olduğunuzu bilmeniz gerekmektedir. Bence büyük bir raporun gerekli olduğuna dair çok ciddi bir çekince söz konusudur. Ancak yıllık planlama tüm bu korkunuzu yenecek bir seçimdir.

Planınızın büyük bir rapor olmasına gerek yoktur. Dijital pazarlama stratejisini klasik pazarlama stratejilerine benzer bir raporla hazırlayabilirsiniz. Buna rağmen yıllık plandan ziyade 3 aylık plana sadık kalmak çok daha doğru olacaktır. Bunun için çeşitli dijital pazarlama şirketlerinin hazır şablonlarından yararlanabilirsiniz.

Diğer bir zorluk, dijital pazarlamanın saf kapsamı ve ölçeğidir. Sitenizin dijital deneyimini geliştirmek için arama, sosyal ve e-posta pazarlama arasında çok büyük dijital pazarlama teknikleri vardır. Sizin yapmanız gereken ise planlama yapınızı kullanarak müşteri yolculuğunun tamamını kapsayan daha yönetilebilir bir dijital pazarlama faaliyeti tanımlamaktır.

Her dijital pazarlama tekniğinde, başarı için önemli olan çok sayıda ayrıntılı taktik vardır. Bu nedenle, örneğin e-posta otomasyonu için dinamik içerikten, yeniden hedeflemeye, organik aramadan gökdelen içeriğine kadar her alanı değerlendirmek gerekmektedir.

Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturma Yaklaşımı

Bir dijital pazarlama stratejiniz olsun veya olmasın, dijital pazarlamayı geliştirmek için fırsat, strateji ve eylem üçlüsünden oluşan bir yaklaşımı merkeze almalı ve buna uygun olarak hareket etmelisiniz. Böylece gelecekte nerede olmanız gerektiğine dair potansiyelinizi değerlendirme fırsatı elde edersiniz.

Henüz dijital stratejisi olmayan şirketlerden biri olmanız durumunda bir plan oluşturmak için iki basit alternatifi kullanarak ileriye dönük bir yol çizmeye çalışmalısınız:

  • Gerekli dönüşümü tanımlayan ve yatırım ile dijital pazarlamadaki değişiklikler için durum belirleyen ayrı bir dijital pazarlama planıyla başlayın.
  • Ardından, onayı takiben, genel pazarlama planının bir parçası olan entegre bir dijital plan oluşturun. Bu dijitale tamamen uyum sağlamanızı ve dijitalin işin parçası haline gelmesini sağlayacaktır.

Bir stratejiniz yoksa veya hangi işletme sorunlarının stratejik bir incelemeye dahil edilmesi gerektiğini bilmek istiyorsanız bir sonraki başlıkta bulunan ve dijital pazarlama stratejisine sahip olmanızın 10 sebebini açıklayan maddeleri göz önünde bulundurmayı düşünebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Stratejisine Bir Örnek

Her bir dijital pazarlama stratejisi benzersiz olmalıdır. Bunun sebebi, bir işletmenin özel ihtiyaçlarına ve hedeflerine dayalı olarak planlanmasının zorunlu olmasıdır. Ancak, tüm pazarlama kanallarının ortak bir hedef doğrultusunda nasıl çalışabileceğinizi anlamanıza yardımcı olacak aşağıdaki örneği gözden geçirebilirsiniz.

Örnekte yer alan marka/işletme dijital ürünler satan bir şirkettir. Bu dijital pazarlama stratejisinde ürünler online kurslar, e-kitaplar vb. dijital ürünlerdir. Verilen örneği bu durumu göz önünde bulundurarak incelemenizi öneririm.

1. adım: Site

İlk adım, hızlı ve mobil uyumlu bir site oluşturmaktır. Sitede, şirketi ve ürünlerini sunmak için çeşitli açılış sayfaları bulunmalıdır. Buna ek olarak belirli ürünler için satış sayfaları oluşturabilirsiniz. Bu, dijital pazarlama stratejinizin en önemli parçalarından biri olacaktır.

2. Adım: SEO

Bir sonraki adım, bir SEO enetimi gerçekleştirmek ve hangi alanların SEO için optimize edilmesi gerektiğini belirlemektir. Önce teknik SEO, sonra site içi SEO ve son olarak site dışı SEO ele alınmalıdır. Bunları adım adım gerçekleştirdikten sonra sitenizi SEO uyumlu hale getirmiş olursunuz.

3. Adım: İçerik Pazarlaması

Kapsamlı anahtar kelime araştırmasını sonuçlarına ve SEO denetiminden elde edilen bulgulara dayanarak aşağıdakileri içeren bir içerik pazarlama planı oluşturmanız gerekmektedir:

  • Site için ne tür içerik (metin ve video) oluşturulacak?
  • İçerikler ne zaman (içerik takvimi) yayınlanacak?
  • İçerikler nasıl (sosyal medya kanalları vb.) tanıtılacak?

4. Adım: Sosyal Medya Pazarlaması

Marka bilinirliğini ve satışları artırmak için tüm sosyal medya pazarlama kampanyalarını kullanmanız gerekmektedir. İşletmenizi pazarlamak için hangi sosyal medya kanallarının uygun olduğunu belirleyin. Müşteri profiline göre bu ağlarda içerik yayınlamak için bir zamanlama oluşturun.

Aynı zamanda, ürünleriniz ile ilgilenen veya oluşturduğunuz içerikleri sosyal medyada paylaşması mümkün olan kişilerin yer aldığı bir liste oluşturun. Bu kişiler sektörünüzde yer alan öncü ve etkileyici kişileri içerirse sosyal medya stratejinizin başarıya ulaşma şansı çok daha yüksek olacaktır.

5. Adım: E-posta Pazarlaması

Sitenizdeki ve sosyal medya kanallarındaki çeşitli harekete geçirici mesaj alanlarını kullanarak bir e-posta listesi oluşturmaya başlayın. İlk hedefiniz insanların e-posta bültenine kaydolmasını sağlamak olmalıdır. Bunu yapmalarını teşvik etmek için ücretsiz materyal veya ücretsiz ürünler sunabilirsiniz.

E-posta abonelerini bilinçlenme aşamasından dönüşüm aşamasına doğru ilerletmek için birkaç e-posta pazarlama hunisi oluşturmanız gerektiğini unutmayın. Bu sayede e-posta abonelerini sağlıklı potansiyel müşterilere dönüştürmeyi başarabilirsiniz.

6. Adım: Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı

Yukarıdaki adımlara paralel olarak, Google'da ürünlerle alakalı anahtar kelimeleri aramalı ve potansiyel müşterileri Google Ads kampanyalarıyla yakalamaya çalışmalısınız. Bununla birlikte sitenizi ziyaret eden, ancak dönüşüm gerçekleştirmeyen kullanıcıların peşine düşmek için Facebook'ta yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmalısınız.

7. Adım: Video Pazarlama

Yukarıda yer alan 3. adımın bir kısmı video içeriği oluşturabileceğiniz konuları veya anahtar kelimeleri belirlemek şeklindedir. Videolarınızı özel bir YouTube kanalında, Facebook, Instagram ve diğer platformlardaki kampanyalarınızda yayınlayın.

Her video için sitenizde bir blog yazısı oluşturun ve videoyu metini içeriğine ek olarak sunun. Böylece hem blog sayfanızın hem de videonun öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Kullanıcılar tercihlerine uygun olarak her iki içerik türünden birini tüketmeyi düşünebileceklerdir.

8. Adım: Mobil Pazarlama

Kullanıcıların, App Store'dan veya Play Store'dan indirebilecekleri bir uygulama oluşturun. Bu uygulamada markanızla ilgili en son gelişmelere yer vermelisiniz. Ayrıca kişilerin uygulamanız aracılığıyla kurslarına erişme yollarını içeren bir deneyim sunmaya çalışmanız gerekmektedir.

9. Adım: Sonuçları Analiz Etme

Google Analytics aracının doğru bir şekilde kurulduğundan ve yapılandırıldığından emin olun. Bu sayede yukarıda yer alan kampanyaların etkinliğini doğru bir şekilde ölçme şansı elde edebilirsiniz. Bir Excel sayfası oluşturarak her kampanya için maliyet, ziyaret sayısı, dönüşüm sayısı, ulaşılan kişiler vb. ayrıntıları ekleyin.

Yukarıda, dijital pazarlama stratejinizin neleri içermesi gerektiğini belirten bir örnek ve özet bulunmaktadır. Sınırlı kaynaklara sahip küçük bir işletme olmanız durumunda tüm planı en başından sonuna kadar uygulamanız zor olabilecektir. Yapmanız gereken siteniz, SEO ve içerik pazarlama çalışmalarına başlamaktır.

Dijital Pazarlama Stratejisi Oluşturmanın 10 Önemli Sebebi

1. Hedefi Belirlemek

Dijital stratejisi olmayan şirketlerin yeni müşteriler kazanmak veya mevcut müşterilerle daha derin ilişkiler kurmak açısından online olarak ulaşmak istedikleri şey için net bir stratejik amaca sahip olması gerekmektedir. Hedefiniz yoksa, hedeflere ulaşmak için kaynaklarınızı iyi yönetemez ve elde edilen verileri doğru bir şekilde değerlendiremezsiniz.

2. Online Kitleyi Tanımak

Bu konuda araştırma yapmadıysanız, online hizmetler için müşteri talebini göz ardı edebilirsiniz. Daha da önemlisi, online pazarınızı anlayamazsınız. Dinamikler, farklı müşteri profili ve davranışları, rakipler, teklifler içeren geleneksel kanallardan farklı olacaktır.

Ana dijital platformlarda müşteri talep düzeyini bulabileceğiniz harika araçlar bulunmaktadır. Belirli bir anahtar kelime araştırma aracını kullanarak bir arama boşluğu analizi yapmalısınız. Benzer şekilde, Facebook'un analiz araçlarını kullanarak ürün, hizmet veya sektörle ilgilenen kaç kişinin olduğunu görebilirsiniz.

3. Rakiplere Yüksek Pay Bırakmak

Dijital pazarlamaya yeterince kaynak ayırmıyorsanız bu rakiplerinizin belirli avantajlar elde etmesi anlamına gelecektir. Dijital pazarlama konusunda açıkça tanımlanmış bir stratejiniz olmalıdır. Böyle bir özel yaklaşımınız yoksa rakipleriniz dijital ortamda daha yüksek paya sahip olacaklardır.

4. Online Değer Sunmamak

Farklı hedef müşteri kişiliklerine göre özel olarak açıkça tanımlanmış bir online değer teklifinizin olması gerekmektedir. Bu değer teklifi online hizmetinizin farklılaşmasına yardımcı olacaktır. Arama, sosyal kanallar, e-posta pazarlaması ve blog sayfanız gibi farklı kanallarda ilgi çekici içeriklere yer vermelisiniz.

Rekabetçi bir içerik pazarlama stratejisi geliştirmek her anlamda önemlidir. Bu sadece ihtiyaç duyduğunuz hedef kitleye ulaşmanızı sağlamayacaktır. Aynı zamanda onların markanıza bağlı kalmasına yardımcı olacaktır. Rekabetçi bir içerik pazarlama stratejisi geliştirerek potansiyel müşterilerinize değer sunmalısınız.

5. Müşterileri Tanımamak

Dijital pazarlamanın şimdiye kadarki en ölçülebilir pazarlama türü olduğu söylenmektedir. Ancak, Google Analytics ve benzerleri, ziyaretçilerin duyarlılığını, ne düşündüklerini değil, yalnızca ziyaret hacimlerini size söyleyecektir. Zayıf noktalarınızı belirlemek için farklı yolları kullanmanız gerekmektedir.

Sitenizde geri bildirim araçlarına ve diğer formlara yer vererek zayıf noktalarınızı belirlemeyi başarabilirsiniz. Bu tür formlardan ve araçlardan elde edeceğiniz bilgileri değerlendirerek müşterilerinizi tanımanızı ve onlara uygun şekilde hizmetler sunmanızı sağlayacak adımlar atabilirsiniz.

6. Entegre Olmamak

Dijital pazarlama konusunda uzmanlık seviyesinde olan veya bilgi teknolojilerinde ayrı bir dijital deneyime sahip olan biri olabilirsiniz. Dijital pazarlama faaliyetlerinin belirli kalıplar içerisinde tamamlanması oldukça yaygın bir yaklaşımdır. Dijital pazarlamayı uygun bir yığın halinde paket olarak sunmak daha kolaydır.

Fakat bu paket olarak sunum dijital pazarlamanın etkisini azaltmaktadır. Herkese, geleneksel medya ve çeşitli yanıt kanallarıyla entegre edilmiş dijital pazarlamanın en iyi şekilde çalıştığını kabul etmektedir. Bu nedenle, her zaman entegre bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmelisiniz.

7. Yeterli Bütçeye Sahip Olmamak

Dijital pazarlama belirli düzeyde bütçe gerektirmektedir. Bir dijital pazarlama stratejisine sahip olmadığınız zaman planlama ve yürütme gibi konularda yeterli kaynağı tahsis etmeyi başaramazsınız. Bu durumda rekabetçi tehditlere karşılık verme konusunda zorluk yaşayabilirsiniz.

8. Boşa Kaynak Tüketmek

Yeterli kaynağınız olsa bile dijital pazarlama stratejisine sahip olmadığınız zaman boşa kaynak tüketmeniz söz konusu olabilecektir. Bu özellikle, pazarlama organizasyonunun farklı bölümlerinin farklı araçlar satın aldığı veya benzer online pazarlarını yerine getirmek için farklı kaynakların kullanıldığı durumlarda geçerlidir.

9. Yeterince Çevik Olmamak

Yenilikçi olmak dijital alanda başarı için çok önemlidir. Dijital pazarlama stratejiniz olmadığı zaman yeterince yenilikçi ve yeterince çevik olmayı başaramazsınız. Dünyanın en büyük markalarına göz atarsanız her birisi online kitlelerini kazanmak veya korumak için yeni yaklaşımlar denemektedir.

10. Optimize Etmemek

Bir siteye sahip olan hemen hemen herkesin bir veri aracı olacaktır. Ancak, birçok üst düzey yönetici, ekibinde yer alan kişilerin bunları gözden geçirmek için yeterli zaman sahip olup olmadıklarından pek emin değildir. Bir strateji, temel bilgileri doğru bir şekilde etmenizi sağladıktan sonra size gerekli hareket alanını sunacaktır.

Bir dijital pazarlama stratejisi, arama pazarlaması, sitenin kullanıcı deneyimi, e-posta ve sosyal medya pazarlaması gibi önemli yönlerin sürekli iyileştirilmesine imkan tanıyacaktır. Bu sayede markanızı rekabet düzeyinde güncel tutabilecek ve müşterilerle etkileşim konusunda avantajlı hale getirmiş olabileceksiniz.

Sonuç

Dijital pazarlamanın kapsamı budur. Gördüğünüz gibi internet, pazarlamacıların bugün bile başarı elde edebileceği tek yer değildir. Elbette, hiç kimse web ortamının fırsatlarını kaçırmayı göze alamaz ve sonunda her pazarlamacının online pazarlamaya hakim olması gerekmektedir.

Ancak, bu offline pazarlama taktiklerinden birkaçını kullanmak, tüm yumurtaları tek bir sepete koymaktan iyidir. Bu sayede olası satışlarınızı sosyal medya, içerik pazarlaması ve benzerleri sayesinde bambaşka noktalara getirmeyi başarabilirsiniz.

Yorum Yap