Google'da Sitenizi Yükseltmek İçin Temel İpuçları

Google'da sitenizi yükseltmek için özgün, kullanışlı ve kaliteli içeriğe sahip olmalısınız. Nitekim, bunlar istediğiniz sonucu almak için yeterli olmayabilir.

Google artık birçok anlamda hayatımıza girmiş durumda. Android tablet ve telefonlar, e-posta servisi Gmail, video servisi YouTube, ofis servisi Google Docs, harita servisi Google Maps ve daha fazlası. Ancak, Google'ın en önemli hizmet hala Google Arama. Firmanın en önemli gücü ve en çok önem verdiği servis.

Google uzun bir süredir en iyi arama motoru olma unvanını elinde tutuyor ve bu unvanı kaybetmesi bu saatten sonra çok zor gözüküyor. Birçok insan girmek istediği siteye bile Google üzerinden giriyor. Birçok kişi tarayıcının açılış sekmesi olarak Google'ı kullanıyor. Hatta inanmayacaksınız ama bir firma ismi olmasına rağmen, Google Arama servisine biz çoğu kez Google olarak hitap ediyoruz.

Bu konuda çok daha ilginç olan veri ise kullanıcıların Google'a girmek için bile Google'ı kullanması. Eğer sık aranan kelimelere bakarsanız burada Google adını görebilirsiniz. Bunun sebebi muhtemelen Google Chrome'un arama fonksiyonu ile entegre olmasıdır.

Tüm bu söylediklerimden artık bir şeyi anlamış olmalıyız. Google'ı insan gözüyle çok önemli bir firma olarak görmüyor olabilirsiniz ancak iş interneti verimli olarak kullanmaya gelince ister istemez ondan faydalanıyoruz. Alternatifleri yok mu? Elbette var ancak alternatif olan servisleri tek bir çatı altında toplayabilen ve Google'a rakip olabilen birisi şimdilik yok.

Konumuzdan daha fazla uzaklaşmadan toparlayayım. Bir site yöneticisi veya blog sahibi olarak sitenizin daha fazla ziyaret alabilmesini sağlamak için onu Google'a sevdirmeniz gerekiyor. Bunun için kullanabileceğiniz çok farklı yöntemler olabilir ancak aşağıda yer alan temel ipuçlarını asla unutmamalısınız.

Google'da Sitenizi Yükseltmek İçin Temel İpuçları

1. Site Haritası

Site Haritası veya teknik olarak bilinen adıyla "sitemap", siteniz için olmazsa olmaz bir unsurdur. Google bir arama motorudur ve insan değildir. Sizin sitenizin ne olduğunu anlayabilmek için bazı sinyallere ve ipuçlarına ihtiyaç duyar. Sitenin içerikleri, güncellik durumu, görselleri ve çok daha fazla unsuru site haritasında yer alır ve arama motorları bu harita sayesinde sitenizi çok daha hızlı bir biçimde tarayabilir.

Google'ın sizi sevmesini istiyorsanız mutlaka sitenizde bir site haritası oluşturmalısınız.

2. Sitenin Yapısı

Google bir şeyi çok önemser. Önemsediği unsur sitenin kendisi değil kullanıcıya sunduğu deneyimdir. Kullanıcı için siteniz ne kadar kullanışlı ise Google size aynı oranda ziyaretçi sunacaktır.

Bu nedenle sitenin link yapısını belirlerken kullanıcının anlayacağı dilden bir yapı oluşturmalısınız ve sadeliğe önem vermelisiniz. Menüler, kategoriler, arama çubuğu ve hatta etiketler ile kullanıcının site içerisinde aradığını bulabilmesini sağlamalısınız.

3. Sitenin Sürekliliği

Sitenize ne son ne zaman yeni bir şey eklediniz? Bu soruya cevap verdiğiniz zaman sitenin süreklilik durumunu ortaya koymuş olursunuz. Ayda yılda bir siteye bir cümle ekleyerek onun üst sıralarda yer almasını beklememelisiniz. Sitenizi düzenli olarak güncellemeli, yeni bir şeyler eklemeli ve bu konuda tutarlı davranmalısınız.

4. Sitenin Niteliği

Süreklilik konusunu yanlış anlamışsanız, başınıza iş alırsınız. Süreklilik sitenin güncelliği ile ilgilidir. Nitelik ise siteyi güncellemek için kullandığınız içeriklerin veya materyallerin kalitesidir. Kısacık yazılar ile uzun vadede başarı yakalayamazsınız. Bir gün ilk sayfada yer alabilirsiniz ancak ertesi gün yavaş yavaş düşmeye başlarsınız.

Kopya içerikler ile gidebileceğiniz en iyi yer Google'ın ceza yerine uyarı vereceği bildiri olacaktır. Google artık içeriklerin kopyalanıp kopyalanmadığını algılayabilen bir algoritmaya sahip. Siz kopya içerik kullanarak sitenize ekleme yaptığınızı düşünebilirsiniz ancak gerçekte olan bu değildir.

Kaliteli, bilgilendirici ve uzun yazılar yazmaya çalışmalısınız. Ancak bu yazıları yazarken arama motorunu değil kullanıcıyı düşünmelisiniz. Çünkü yazıyı onlar için yazıyorsunuz ve onlar olmadığı zaman siteniz değersizdir.

5. Sosyal Medya ve Diğer Siteler

Google, tek kişilik tiyatrolardan hoşlanmaz. Onun için önemli olan güçlü ilişkiler ve birden fazla oyuncuyla oynanan tiyatrolardır. Sitenin değerini tiyatro sahnesi olarak düşünebilirsiniz. Site değerinin içerisinde sitenin kendisi, sosyal medyadaki durumu ve diğer sitelerde bu siteden söz edilip edilmediği gibi farklı unsurlar bulunmalıdır.

Kendi alanınızda diğer blog yazarları ile iletişim halinde olmalısınız. Onlarla birlikte yazılar hazırlayabilir ve birinin hazırladığı yazıdan faydalanıp kendi içeriğinizi oluştururken o kişiye link vermeyi düşünmelisiniz.

 

Sosyal medya platformlarında kendinizi göstermelisiniz. İnsanlar bu platformlara bakmadan duramaz hale geldiler. Sitenizi takip etmek isteyen bir kişi mutlaka onu sosyal medya hesabı üzerinden takip etmek isteyecektir. Çünkü onun için bu çok daha kolaydır.

6. Kullanıcılarla Etkileşim

İçerik üretmek zordur. Kaliteyi yakalamak için bir becerinizin olması gerekiyor. Aksi taktirde kullanıcının isteklerine cevap veremeyebilirsiniz. Yazma becerisinin yanında iletişim becerisine de sahip olmalısınız. Bu artık gereklilikten çok zorunluluktur.

Kullanıcılar ile diyalog kurabildiğiniz sürece Google'a olumlu sinyaller iletmiş olursunuz. Sosyal medya hesaplarınızda kullanıcılarla gireceğiniz diyaloglar buna dahildir. Bilgi almak isteyen kullanıcılar hayalet bir kasabadan veya terk edilmiş bir köyden hoşlanmaz. Dolayısıyla Google da hoşlanmaz. Onlara köyde birilerinin olduğunu göstermeli ve misafirperverliğinizi ispat etmelisiniz.

7. Özgünlük

Tek bir soruyla bunu anlatmak mümkün. İmitasyon bir yüzük mü yoksa gerçek bir pırlanta yüzük mü daha değerlidir? Sanırım verilecek cevap bellidir.

Özgünlük sizi en net tanımlayan unsurlardan birisidir. Bir konu üzerine herkes bir şey yazabilir ancak onu sadece bir kişi aynı şekilde anlatabilir. Kullanıcılar benzersiz olan durumlardan hoşlanırlar. Özgün anlatım, özgün bir dil, özgün içerikler. Bunların hepsi kullanıcının ilgisini çeker. Bu meziyetlere sahip bir yazar, onu takip eden kullanıcılar tarafından daima sevilir.

Sonuç olarak yazar sitesinde özgünlüğünü koruduğu sürece takip edilir. Özgünlüğünü koruduğu ve takip edildiği için arama motoru sonuç sayfasında daima üst sıralarda yer alma şansına sahiptir.

8. Kullanışlılık

Daha önce belirttiğim gibi oluşturduğunuz içerik kullanışlı olmalıdır. Bir içeriği oluşturmadan önce onun üzerine bir kez değil, en az iki kez düşünmelisiniz. İlk düşündüğünüzde konuyu belirlersiniz ancak ikinci düşünüşte bu konunun kullanıcıya ne kazandıracağını düşünmek zorundasınız.

Yazdığınız içerik kullanıcıya yardımcı olmalıdır. Kullanıcı tekrar tekrar bu içeriğe bakabilmelidir. Bu konuda sizden daha fazla bilgi alabilmelidir.

Sitenizi Google'da üst sıralara çıkarabilmek için artık gerekli olan temel unsurları öğrenmiş olduğunuzu umuyorum. Ancak her şeyin bunlardan ibaret değildir. Çok daha fazla detaya sahip bazı durumlar vardır. Örneğin, Google algoritmasını sürekli günceller ve bazı algoritmalar ile belirli unsurları çok daha önemli hale dönüştürür. Bu tür bilgileri takip edebilmek için yeterli teknik bilgiye en azından başlangıç seviyesinde bilgi birikime sahip olmanız gerekir.

Kendini yazma konusunda geliştirmiş bir blog yazarı bu konuları takip ettiği halde bir şeyler anlamayabilir. Sizinle paylaşmış olduklarım ise kendini geliştiren bir blog yazarı tarafından anlaşılabilir ve bu tür yazılar gerekli adımları atabilecek kabiliyete sahiptirler. Yeter ki kendinizi geliştirmeye çalışan yazarlardan olun.

Buradaki ipuçları işinize yaradı mı? Düşüncelerinizi yorum yaparak aktarabilirsiniz ve yazıyı kullanışlı bulduysanız arkadaşlarınızla paylaşabilirsiniz.

Yazar Hakkında

Timur Demir
Timur Demir Ben Timur Demir, 1991 Muğla doğumluyum. Evliyim ve Muğla'nın Dalaman ilçesinde yaşıyorum. 2013 yılından bu yana blog yazarlığı ve son 1 yıldır blog danışmanlığı yapıyorum. Yazara Ait Tüm Yazılar »

Yorum Yap