SEO

Domain Authority Nasıl Yükseltilir?

Bir sitenin arama motoru sıralamasını belirlemek için Google’ın kullandığı yüzlerce farklı faktör vardır. Yıllar içinde büyük bir önem kazanmış olan husus ise bir sitenin alan adı otoritesini gösteren Domain Authority değeridir.

Domain Authority, Moz tarafından geliştirilmiş bir ölçümdür. Domain Authority değeriniz ne kadar yüksekse arama motoru sıralaması kazanmanız, daha fazla ve daha iyi trafiğe sahip olma olasılığınız bir o kadar yüksektir. Domain Authority değeriniz SEO çabalarınızı ölçmek ve sitenizin gücünü rakiplerinizin sitesiyle karşılaştırmak için iyi bir yoldur.

Domain Authority değerine ve bunun nasıl yükseltileceğine göz atmadan önce sayfa otoritesi anlamına gelen Page Authority değerine odaklanmak önemlidir. Sayfa otoritesi, alan adı otoritesine benzer bir ölçümdür ancak tüm alan adının veya alt alan adının gücünü ölçmek yerine sitenin tek bir sayfasının sıralama gücünü ölçmektedir.

Moz Domain Authority Değerini Nasıl Belirlemektedir?

Domain Authority, Moz tarafından tasarlanan bir algoritma kullanılarak 1-100 arasında bir değer olarak bir puana sahip olmaktadır. Logaritmik ölçek nedeniyle Domain Authority değerinizin 20-30 civarında olması 70-80 civarında olmasından çok daha düşük olduğunu ama geliştirilme konusunda çok daha potansiyelli olduğunu göstermektedir. 40-50 arası Domain Authority değeri ortalama olarak değerlendirilmektedir. Domain Authority değerinizin 60’ın üzerinde olması demek sitenizin mükemmel seviyede olduğunun göstergesidir.

Peki Moz, Domain Authority puanını tam olarak nasıl belirlemektedir? 40’ın üzerinde farklı faktör bulunmaktadır. Ancak bunlar arasından en önemlileri şu şekildedir:

  • Kök Alan Adına Link: Bu, sitenizin kazandığı tekil linklerin sayısıdır. Dolayısıyla, iki farklı siteden 20 link elde etmişseniz o zaman iki kök alan adı linkine sahipsiniz demektir. Farklı sitelerden birkaç link kazanmak, aynı siteden birden fazla link kazanmaktan çok daha iyidir.
  • MozRank: MozRank, sitenize ait linklerin gücünü puanlamak için kullanılan bir ölçüttür. Yalnızca sitenize yönlendirilen linklerin sayısını değil aynı zamanda bu linklerin kalitesini dikkate almaktadır. Kalite miktardan çok daha önemlidir. Bu, iyi bir linke sahip olmanın ortalama kaliteye sahip iki linke sahip olmaktan daha iyidir. MozRank, 0-10 ölçeğini kullanmaktadır. Bir sitenin ortalama MozRank değeri 3’tür.
  • MozTrust: MozRank gibi, MozTrust da harici linklerin kalitesini belirlemeye yardımcı olmak için kullanılan bir ölçümdür. Ancak, sitenizin güvenilir sitelerle ne kadar bağlantılı olduğunu ölçmesi bakımından biraz daha öne çıkan bir ölçümdür. Güvenilir siteler .edu ve .gov siteleridir. Bir .edu veya .gov sitesi size link vermesi durumunda 0-10 arasında bir değere sahip olan MozTrust değerinizin artması söz konusu olacaktır.
  • Kaliteli İçerik: İçerik, bir sitenin arama motoru sıralamasının dayandığı ana etkenlerden biridir. Bu nedenle sitenizin içeriğinin kalitesi, Domain Authority değerini belirlemede kullanılan bir faktör durumundadır. Domain Authority değeri arama motoru sıralamanızı yükseltme konusunda size yardımcı olabilecektir.
  • Sosyal Sinyaller: Google, kaliteli içeriği belirlerken ana faktörler arasında sosyal sinyallere yer vermektedir. Örneğin, yüzlerce kez paylaşılan, beğenilen ve yorumlanan bir içerik parçasının belirli bir kaliteye sahip olduğunu varsaymak güvenli bir adım olarak görülmektedir. Moz, Domain Authority değerini belirlemede benzer sosyal sinyalleri kullanmaktadır.
  • Arama Motoru Uyumluluğu: Bu, SEO çalışmalarının yanında sitenizin yapısı ve sitenizin kullanım kolaylığıyla yakından ilgilidir. Site yapısının zayıf olması kullanılabilirliği doğrudan etkileyebilecek ve sitenizde gezinmeyi zorlaştıracaktır. Ayrıca, arama motorlarının sitenizi düzgün bir şekilde taramasını ve dizine eklemesini zorlaştıran bir etkendir. Bu durum sitenizin sıralamasına zarar verebilecektir. Bu açıdan arama motoru uyumluluğu Domain Authority açısından önemlidir.

Moz Page Authority Değerini Nasıl Belirlemektedir?

Her ne kadar Domain Authority değeri tüm sitenizin performansını anlaşılabilir kılsa bile Page Authority değerini ayrıca yakından takip etmeniz gerekmektedir. Aslında, sitenize ait sayfaların sayfa otoritesi genel olarak etki alanı otoriteniz ve arama motoru sıralamanız ile doğrudan ilişkili bir durumdur.

Moz, Page Authority değerini belirlemek için Domain Authority değerine benzer bir ölçek kullanmaktadır. 100 puanlı logaritmik ölçek üzerinden yapılan hesaplamalar sürekli olarak değişiklik göstermektedir. Bunun sebebi ise Moz’un algoritmasını sürekli olarak güncelleyerek taze tutmasıdır. Page Authority değerini belirlemek için Moz’un kullandığı sıralama faktörlerinden bazıları şunlardır:

  • Facebook beğenileri gibi sosyal sinyaller.
  • Twitter veya LinkedIn paylaşımları gibi sosyal sinyaller.
  • Sayfaya link veren kök alan adlarının sayısı.
  • Kısmi eşleşme çapa metni kullanılarak sayfaya link veren alan adlarının sayısı.
  • Sayfaya link veren alt alan adı sayısı.
  • Sayfaya link veren kaliteli sitelerin sayısı.
  • Bir sayfanın sahip olduğu harici linklerin sayısı.

Domain Authority Nasıl Yükseltilir?

Domain Authority değerinin neden önemli olduğunu ve bir sitenin Domain Authority değerini belirlemek için Moz tarafından kullanılan sıralama faktörlerini öğrendiğinize göre, Domain Authority değerinizi artırmak için neler yapabileceğinizi merak ediyor olabilirsiniz.

Domain Authority değerini artırmak için sitenizi açtığınız günden beri izlemeniz gereken belli başlı önemli adımlar bulunmaktadır. Tüm bunlara aşağıdan ulaşmayı başarabilirsiniz. Bu yöntemleri takip ederek belirli bir zaman içerisinde Page Authority değerinizi yükseltmeyi başarabileceksiniz.

1. Doğru Alan Adının Seçilmesi

Henüz yeni bir site kuracaksanız siteniz ile alakalı bir alan adı seçmelisiniz. Örneğin, SEO hakkında bir şeyler yazacak ve paylaşacaksanız SEO anahtar kelimesini alan adında kullanmaya çalışmalısınız.

Alan adınızı unuttukları için ziyaretçilerin sitenize geri dönmekte herhangi bir sorun yaşamaması için hatırlanması nispeten kolay bir şey seçmelisiniz. Alan adı yaşıyla ilgili problemler yaşamak istemiyorsanız eski bir alan adı satın almayı dahi düşünebilirsiniz.

Zaten bir alan adınız varsa onu en az 3-5 yıllığına yenileyerek hiçbir zaman sona ermeyeceğini belirten bir sinyal paylaşabilirsiniz. Bu doğal olarak Domain Authority değerinizi yükseltecek bir hamle olacaktır.

2. Site İçeriğinin Optimize Edilmesi

SEO, hem Google arama motoru sıralaması hem de Domain Authority için önemlidir. Bu nedenle, başlık etiketleri, görsel alt etiketleri ve içeriğin kendisi dahil tüm sayfa kodunu optimize ettiğinizden emin olmalısınız.

Ek olarak, yazı içerisinde temel anahtar kelimesinin varyasyonlarını kullanmaya çalışmalısınız. Tüm site linklerinin kısa ve alakalı olmasını sağlamalısınız. Sitenizin bileşen alanlarında yeni yayınlar için bir bileşen kullanmayı düşünmelisiniz.

3. Tıklanabilir İçerik Oluşturulması

Hem MozRank hem de MozTrust’un önemli faktörler olarak kullandığı yüksek kaliteli linkler kazanmak için düzenli olarak yüksek kaliteli içerikler oluşturmanız gerekmektedir.

Oluşturduğunuz içerikler ne kadar iyi olursa başka bir yetkili sitenin sitenize link verme olasılığı bir o kadar yüksek olacaktır. Bu, oluşturduğunuz içeriklerin markanıza ve hedef kitlenize, bilgilendirici, yaratıcı veya iyi yazılmış bir şekilde uygun olması anlamına gelmektedir.

4. Dahili Link Yapısının Geliştirilmesi

Birçok site sahibi, harici linkler kazanma konusunda çaba göstermektedir. Bu site sahiplerinin büyük bir kısmı dahili linklerin önemini göz ardı etmektedirler. Dahili linkler, ziyaretçileri bulmaya çalıştıkları şeylere yönlendirmeye yardımcı olmakta ve bu şekilde sitenin kullanıcı deneyimini geliştirmektedir. Bunun anlamı, bir ziyaretçi blog paylaşımlarınız arasında kaybolursa sitenizin ana sayfasına kolayca ulaşabilecektir.

Örneğin, bu blog içerisinde her yazının ardından birçok ilgili içerik görmüş olursunuz. Bunlar içeriklerin uygunluğu açısından okuyuculara sunmuş olduğum blog yazıları önerileridir. Sitenizde kolayca dahili linkler oluşturmak istiyorsanız ilgili içerikler gibi eklentilerden yararlanabilirsiniz.

Dahili linkler, ziyaretçilerin sitenizden hayal kırıklığıyla ayrılmalarına engel olabilmektedir. Aynı zamanda ziyaretçilerin sitenize aynı anda bağlı kalmalarını sağlamaktadır. Ek olarak, dahili linkler arama motorlarının sitenizi dizine eklemesini kolaylaştırmaktadır.

5. Kötü ve Zararlı Linklerin Kaldırılması

Arada sırada link profilinizi incelemeli ve kötü ve zararlı linklerin olup olmadığını gözden geçirmelisiniz. Bu, Domain Authority değerine zarar verebilecek kötü kaynaklardan gelen linkleri kaldırmanıza izin verecektir.

Ayrıca, sitenizde yer alan ve kötü sitelere çıkan linkleri kaldırmanız gerekmektedir. Bu tür bağlantılar Domain Authority değerinizi düşürebilecektir.

Sitenizdeki her bir linke göz atmak zahmetli olabilir. İşleri kolaylaştırmak için çeşitli WordPress eklentilerinden veya link analiz araçlarından yararlanabilirsiniz. Bu sayede linkleri tek tek kontrol etme zahmetinden kurtulmuş olursunuz. Bunun yerine kalan vaktinizi linklerin durumunu kontrol etmek için kullanabilirsiniz.

6. Mobil Uyumluluğun Kontrol Edilmesi

Çok sayıda web kullanıcısı artık siteleri mobil cihazlar üzerinden ziyaret etmektedirler. Siteniz henüz mobil kullanım için optimize edilmemişse o zaman rekabette geri kalıyorsunuz demektir.

Bu durum yalnızca mobil arama motoru sıralamanızı etkilemekle kalmaz. Çünkü aynı zamanda akıllı telefonlarından veya tablet bilgisayarlarından sitenize erişmeye çalışan kullanıcıların kaçıp gitmesi gibi bir sonuçla karşılaşırsınız.

Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol etmek için Google Developers sayfasında yer alan Mobil Uyumluluk Testi aracını ziyaret etmelisiniz. Bu araç sitenizi analiz etmekte ve sitenizin ne kadar mobil uyumlu olduğunu size bildirmektedir.

7. Belirli Alanda Otorite Olunması

Bu, yalnızca harika içerik oluşturarak, takipçiler ve tüketicilerle sosyal medyada anlamlı bir şekilde etkileşim kurarak mümkün olmaktadır.

Bir otorite olarak ününüzü artırarak yalnızca trafiği artırmakla kalmayıp, diğer yüksek kaliteli kaynaklardan elde ettiğiniz dış linklerin sayısını da artırabilirsiniz. Böylece markanızın kimliğini güçlendirmiş olursunuz.

Sitenizin otorite durumunu artırmanın bir başka yolu da sektörünüzle alakalı diğer sitelerde ziyaretçi yazar olmaktır.

8. Sitenin Yüklenme Süresinin Geliştirilmesi

Zayıf yüklenme hızı sitenizin hemen çıkma oranının olumsuz bir şekilde etkileyebilecektir. Çoğu kullanıcı, yüklenmesi çok uzun süren sitelerden pek hoşlanmamaktadır. Bu durumda sitenizi tamamen terk ederek rakibiniz olan bir başka siteye gitmeyi düşüneceklerdir.

Ayrıca, sitenizin yüklenme hızını Google Developers tarafından sunulan PageSpeed aracıyla da kontrol edebilirsiniz. Bu araç yalnızca sitenizin hızını analiz etmekle kalmaz, aynı zamanda sitenizi daha hızlı hale getirmenin ve kullanıcı deneyimini geliştirmenin çeşitli yollarını size sunmaktadır.

9. İçeriklerin Sosyal Medyada Tanıtılması

Sosyal sinyaller büyük bir sıralama faktörü olduğundan bu sinyalleri almak için içeriğinizi sosyal medyada tanıtmanız gerekmektedir. Aksi halde, içerikleriniz sitenizde sadece yer kaplayacaktır.

Çeşitli sosyal medya sayfalarınızdaki içeriklere linkler göndermeli ve hedef kitlenizi beğenmeye, paylaşmaya veya yorum yapmaya teşvik etmelisiniz. Sosyal paylaşım düğmelerini doğrudan sitenizdeki sayfalara eklemeniz gerekmektedir.

Özet

Domain Authority çok farklı nedenlerden dolayı önemlidir. Sitenizin genel performansını değerlendirme konusunda size yardımcı olmaktadır. Ayrıca, Domain Authority değerinizi rakip sitelere göre nerede olduğunuzu görmek için kullanma yoluna gidebilirsiniz.

Diğer sitelerin Domain Authority değerlerini tanımlamaya çalışarak içerikleriniz ile link kurmaya değer siteleri tanımlamayı başarabilirsiniz. Tüm bu çabalarınız sitenizin daha güçlü trafik elde etmesine yardımcı olabilecektir.

Domain Authority değerinizi nasıl artıracağınızı merak ediyorsanız ve bunun için gerekli kontrolleri gerçekleştirmek istiyorsanız özetle aşağıdaki durumları kontrol edebilirsiniz:

  • Bulunduğunuz nişle alakalı bir alan adı seçmelisiniz.
  • Sitenizin başlık etiketleri, görsel alt etiketleri ve içerikleriniz dahil olmak üzere sayfa içi SEO çalışmalarını eksiksiz bir biçimde gerçekleştirmelisiniz.
  • İnsanların etkileşim kurabileceği yüksek kaliteli içerikler üretmelisiniz.
  • Kullanıcı deneyimini geliştirmek için dahili linkleri kullanmalısınız.
  • Sağlıklı bir site için kötü ve bozuk linkleri kaldırmak için bir link denetimi gerçekleştirmelisiniz.
  • Sitenizin mobil uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz.
  • Sitenizin Domain Authority değerini kontrol etmelisiniz.
  • Bulunduğunuz niş içinde uzman olmalısınız.
  • Hemen çıkma oranını azaltmak için sitenizin hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olmalısınız.
  • Sosyal medya üzerinden içerik tanıtımı yapmaya çalışmalısınız.
  • Domain Authority değerine ek olarak Page Authority değerini yükseltmeyi unutmamalısınız.

Timur Demir

Merhaba. Ben Timur Demir, 28 Yaşında Muğla'da yaşıyorum. Her zaman Paylaşmayı Misyon, bilgiyi en değerli hazine olarak görmeyi ise Vizyon edindim.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı